18-02-2014 - A car is born....
Zo ben je gisteren nog aan het
vechten en stoeien om de tunnel en de
stoelen erin te krijgen en zo is een auto
geboren. De tunnel zit, de hendels voor 4x4
in te schakelen zitten ook, en vandaag stond
op het programma, zo ver mogelijk komen. Om
te beginnen met de binnen bekleding (note to
myself: vast plakken) en dan de velours
vloermatten. Ohwja en die passen niet in
verband met de tunnel. Dus ook de
vloermatten moeten aangepast worden. Het mes
van Stanley in nagel nieuwe vloermatten om
ze op maat te krijgen en dan lijkt het
ineens af. Direct door met de achterdeuren
en deur sloten.
Gelukkig kwam de versterking (Thx AJ) voor
de voordeuren. Niet mijn hobby en ook niet
van AJ om zie er goed en netjes in te hangen.
Met 5 variabele verstelmogelijkheden kan je
alle kanten op met een deur. Het was even
pielen maar ze sluiten perfect. Even
tijdelijke spiegels (oude originele) erop
gezet omdat we geen tab M6-200 hadden. Mocht
iemand zo'n rare tab hebben, kunnen de HD
spiegels er ook op.
En dan is het een kleine stap verder om de
auto compleet te maken, zichtwerk, met de
voorspatborden en driehoekjes. A car is
born. En hij mag dan af lijken, dat ist ie
niet. Stuurstang moet nog vast, maar dan
moet je even rollen om het stuur er zo recht
mogelijk op te krijgen en op een brug 30 cm
voor of achteruit is niet voldoende. Dan de
onderplaat van het chassis en de boutjes van
DeeJee moeten nog afgezaagd worden, wat
tectyl her en der en natuurlijk nog een paar
(originele) stickers mogen erop geplakt
worden. Maar de eerste stickers met zijn
naam zitten er al op.
Mag ik u voorstellen: Ramboo, de Citroen
2cv6 Special Barbour 4x4 . Morgen weer
verder....
Praat mee in de 2cvTravel groep op:
https://www.facebook.com/groups/2cvtravel/
To be continued.... |