31-01-2014 - Eureka
momentje.
Gisteren heb je kunnen lezen dat
we nog niet helemaal een Eureka momentje
hadden bij het aansluiten van alle duizend
miljoen draadjes in het tellerhuis en dat we
nog 1 bruggetje te gaan hadden. Wat jullie
niet gelezen hebben is censuur
dat de verlichting het vaag deed wel
niet aan uit contact aan uit en dat moest
niet. Een storing? toch een draad verbonden
op een manier dat het niet moest? Een schone
taak voor Ed. Ed begon als altijd, bij het
begin en met de schema's die wij ook hebben
gevolgd. De aansluit schema's van VDO. Met
logisch nadenken, in combinatie met de
schema's kwamen we er al snel achter dat het
schema niet geheel klopte met de
werkelijkheid. Alles zat ook na controle,
goed aangesloten. Dat had ik dus niet fout
gedaan. Maar toch bleef de tellerverlichting
een vreemd iets. Nu blijkt dus dat je een
Constante plus hebt en een geschakelde plus
via je contact slot hebt. Wat ook zo
aangesloten was. De constante plus van de
meters losgehaald en op de geschakelde plus
erbij gezet, probleem opgelost. Waarom zegt
VDO dan dat constant op de accu moet en niet
via je contactslot? Raar! Maar het werkt.
Alle draden gecontroleerd en binnen een uur
werkte alles. Zelfs de tank vlotter. EUREKA!
dan mag je het wel zeggen. En ook het
volgende: Bedankt Ed!
Nu dat gedaan was, kon ik de benzinetank
ophalen. Hij was klaar. Althans, dat dachten
we. Totdat we de scharnieren controleerde en
deze gingen net even de andere kant op. Geen
probleem volgens de lasser en met een cursus
TIG lassen kon ik meekijken hoe hij dat deed
op RVS. Schitterend om te zien hoe mooi
zoiets kan worden met het juiste gereedschap.
En weer wat wijzer geworden over lassen met
TIG. Dit wil toch iedereen?
De tank weer in de auto gezet en deze
vandaag of morgen (morgen dus) aansluiten,
vastzetten en dan niet in die volgorde.
Eerst het dashboard en tellerhuis erin. Maar
dan moet ook de bekleding erin, en voordat
de bekleding erin kan moet eerst het boutje
vast van de reservewielsteun (ENAC Origineel)
Maar... Als je een originele eend hebt, zet
je de beide stangen erin, luchtfilter erop en
klaar. Maar niet als je een Barbour 4x4
maakt. Dan past het net allemaal niet. De
bak staat een centimeter of 6 tot 8 hoger
dan normaal en dat is precies de ruimte die
je tekort komt. Dat gaat dus niet werken.
Tenzij je een Sport luchtfilter gaat
gebruiken of 1 van een AX of het verbouwd of
aanpast of of of. Een leuke klus voor morgen.
Weer geen weekend......Praat mee in de 2cvTravel groep op:
https://www.facebook.com/groups/2cvtravel/
To be continued.... |