Pagina 1 Pagina 2 Pagina 3 Pagina 4 Pagina 5 Pagina 6 Pagina 7 Pagina 8
 
 
 
     
 
31-01-2014 - Eureka momentje.
Gisteren heb je kunnen lezen dat we nog niet helemaal een Eureka momentje hadden bij het aansluiten van alle duizend miljoen draadjes in het tellerhuis en dat we nog 1 bruggetje te gaan hadden. Wat jullie niet gelezen hebben is censuur dat de verlichting het vaag deed wel niet aan uit contact aan uit en dat moest niet. Een storing? toch een draad verbonden op een manier dat het niet moest? Een schone taak voor Ed. Ed begon als altijd, bij het begin en met de schema's die wij ook hebben gevolgd. De aansluit schema's van VDO. Met logisch nadenken, in combinatie met de schema's kwamen we er al snel achter dat het schema niet geheel klopte met de werkelijkheid. Alles zat ook na controle, goed aangesloten. Dat had ik dus niet fout gedaan. Maar toch bleef de tellerverlichting een vreemd iets. Nu blijkt dus dat je een Constante plus hebt en een geschakelde plus via je contact slot hebt. Wat ook zo aangesloten was. De constante plus van de meters losgehaald en op de geschakelde plus erbij gezet, probleem opgelost. Waarom zegt VDO dan dat constant op de accu moet en niet via je contactslot? Raar! Maar het werkt. Alle draden gecontroleerd en binnen een uur werkte alles. Zelfs de tank vlotter. EUREKA! dan mag je het wel zeggen. En ook het volgende: Bedankt Ed!

Nu dat gedaan was, kon ik de benzinetank ophalen. Hij was klaar. Althans, dat dachten we. Totdat we de scharnieren controleerde en deze gingen net even de andere kant op. Geen probleem volgens de lasser en met een cursus TIG lassen kon ik meekijken hoe hij dat deed op RVS. Schitterend om te zien hoe mooi zoiets kan worden met het juiste gereedschap. En weer wat wijzer geworden over lassen met TIG. Dit wil toch iedereen?

De tank weer in de auto gezet en deze vandaag of morgen (morgen dus) aansluiten, vastzetten en dan niet in die volgorde. Eerst het dashboard en tellerhuis erin. Maar dan moet ook de bekleding erin, en voordat de bekleding erin kan moet eerst het boutje vast van de reservewielsteun (ENAC Origineel) Maar... Als je een originele eend hebt, zet je de beide stangen erin, luchtfilter erop en klaar. Maar niet als je een Barbour 4x4 maakt. Dan past het net allemaal niet. De bak staat een centimeter of 6 tot 8 hoger dan normaal en dat is precies de ruimte die je tekort komt. Dat gaat dus niet werken. Tenzij je een Sport luchtfilter gaat gebruiken of 1 van een AX of het verbouwd of aanpast of of of. Een leuke klus voor morgen. Weer geen weekend......

Praat mee in de 2cvTravel groep op: https://www.facebook.com/groups/2cvtravel/
To be continued.... 

 
 

Quick Links:
Project 4x4

 
 
 
 

2 C V T R A V E L

         
 
  © Copyright 2014 - 2cvTravel. All Rights Reserved.

ADVERTEREN   Disclaimer  Contact