18-10-2013 - Koets
aanpassingen
Vanmorgen nog even met Louis
kunnen sparren over alle aanpassingen in de
werkplaats en als hij het verteld is alles
zo simpel en zo makkelijk en ook zo logisch
dat je het ook snapt. Totdat Louis na een
bakkie koffie weer verder ging, naar het
volgende adres ergens in Belgie. En weg was
Louis. Wat zei hij ook alweer? hoe moest het
ook alweer? waar moesten we ook alweer
beginnen? oja, met een kop koffie.Vol
goede moed en cafeine een start gemaakt met
de tunnel voor de aandrijving. Deze loopt
van voor, door de voetenbak, naar achteren,
door de achterbak. Eerst voor, dat vast
lassen en dan achter. Dan behoud je de vorm
het beste. Na heel wat rekenwerk, puzzelwerk
en wat plaatwerk, de slijptol terhande
genomen en een gat gemaakt in de net vast
gelaste nieuwe voetenbak. au! Op de eerste
tunnelplaat (serviceplaat en versteviging)
M8 moeren gelast, die laten verzinken in de
voetenbak, alles in lijn, alles uitgemeten
ook maar gelijk de achter 'tube' uitgemeten.
Voor de oplettende kijkbuisvrienden, ja
de aandrijving ligt ''op'' het chassis en
niet in het chassis. Het chassis is een T2
(Type 2) Chassis die al voorbereid is aan de
aanpassingen van 2017. Maar zover is het nog
lang niet.
|