Citroen 2cv 4x4 Barbour
Citroen 2cv 4x4 Barbour. Misschien wel de enige Citroen 2cv in zijn soort. De beste 4x4 by far zoals Louis Barbour (UK) dat zelf zegt. We kennen verschillende 4x4 varianten, waarvan de Citroen 2cv AZ Sahara wellicht de bekendste is. Ook de Fransman Voisin heeft diverse 4x4's gemaakt en verkocht. Maar deze 4x4, de barbour, is anders dan alle andere die er zijn. Een sterk, oersterk chassis met 4x4 techniek die zelf is ontwikkeld en tot op de dag van vandaag, ook door wordt ontwikkeld. SeriesIV krijgen een nieuw chassis, lichter en sterker, laser gesneden staal en met precisie gelast. Al lang droom ik van een 4x4, en met de komst van de Barbour modellen is dit alleen maar sterker en sterker geworden. En soms moet je de knoop doorhakken, en het gewoon doen. En dat heb ik gedaan. Ik ga een Citroen 2cv 4x4 Barbour bouwen. Niet in 1x zoals de meeste dat hebben gedaan, maar in stappen. Het kost immers genoeg geld. De Citroen 07, de zwart met oranje Citroen 2cv die ook wel de 07 wordt genoemd zal langzaam transformeren naar een Lange afstands Rally Raid Citroen 2cv 4x4. Niet gebouwd voor de 4x4 offraod trails, maar om self supported door de meest afgelegen gebieden te kunnen rijden, rivier kruisingen, blubber en modder maar ook steile bergpassen alleen te kunnen rijden. Dat gaat de 07 worden........een 4x4.
 
 
 
 
Pagina 1 Pagina 2 Pagina 3 Pagina 4 Pagina 5 Pagina 6 Pagina 7 Pagina 8
 
  11-11-2013 - Koets & chassis deel 6
En toen was het weer maandag. Het lijkt wel een fulltime job om een Barbour te bouwen, maken en te bedenken. Je bent zoveel tijd kwijt met die kleine klusjes die lang duren en bijna niet zichtbaar zijn. Maar vandaag toch weer wat rotwerk kunnen doen. Schuren! Oude koplampen geschuurd en geplamuurd en geschuurd en in de Filler gezet om ze morgen weer verder te schuren. Een fijne gedachte. Ook de  Lees hier verder  » » »
31-10-2013 - Koets & chassis deel 1
Eindelijk vandaag iets aan het chassis kunnen doen, terwijl er ook nog zat te doen is aan de koets. De koets ligt op zijn kop wat het werken eraan een stuk makkelijker maakt. De onderkant kan zo eens flink aangepakt worden en dus ook de 2 tussendelen in de achterbak. Deze plaatjes aan het einde van de dorpel aan de onderkant, waren al eens gerepareerd maar niet van die kwaliteit dat we het lieten zitten. Deze zijn Lees hier verder  » » » 
 
           
  8-11-2013 - Koets & chassis deel 5
En toen was het alweer vrijdag. Tijd om wat leuke dingen te doen. De schokbrekers monteren die gisteren op de stoep thuis stonden. Een simpel klusje. Je besteld online een set voor schokbrekers van Gabriel en een set voor achter. Volgende dag heb je ze en kan je ze monteren. Althans tot zover de theorie. Soms vergeten we even dat het een barbour chassis is en dan niet alles vanzelf sprekend is. En  Lees hier verder  » » »
30-10-2013 - Koets & draagarmen deel 2
Vandaag weer, hoe verassend, aan de koets en de draagarmen gewerkt. Het lijkt wel of we de hele dag koffie drinken en niets doen. Maar een 4x4 bouwen zonder bouwtekening, zonder duidelijke instructies, en alles op maat maken is geen sinecure, maar een ware uitdaging. Iedere dag weer. Vandaag zijn de draagarmen naar een Las & Constructie bedrijf gebracht, "om de hoek", het waren na het tellen ervan toch zeker 6 hoeken. Waar de beste man (foto 6) met Lees hier verder  » » »
 
           
  7-11-2013 - Koets & chassis deel 4
Soms lijkt het wel of je de afgelopen dagen niets gedaan hebt. Weer geen zicht werk, weer geen grote dingen gedaan die vorm krijgen, maar ondertussen worden er best wat puntjes op de hele lang lijst weg gewerkt. maar er zijn ook nog tal van puntjes op die hele lange lijst die nog niet duidelijk zijn. Zoals een dashboard voor je meters. Omdat de transferbox op de voorste versnellingsbak zit kan je
Lees hier verder  » » »
29-10-2013 - Koets & draagarmen deel 1
Van het weekend niet heel veel kunnen doen, het stormde maandag behoorlijk en die energie hebben we vandaag gebruikt om de koets verder aan te passen. De achterplaat zit er nu in gelast, de draagarmen voor zijn aangepast en klaar om naar de lasser te brengen. Waarom zou je zeggen. Nou, dat kan ik je vertellen. De draagarmen voor komen nieuwe driehoeken op waar de kantelmessen in zitten. ipv 1.2 komen er nu 4.0 dik platen op met ronde gaten voor  Lees hier verder  » » »
 
           
  5-11-2013 - Koets & chassis deel 3
In de afgelopen dagen hebben we weer veel gedaan, alleen lijkt het soms niet zo. Juist in de kleine dingen gaan veel tijd zitten zonder dat je het ziet of alles behandelen met Brunox, oude kit weghalen, nieuwe aanbrengen of het leuke (not) schuren van plaatwerk. Eerst de koets. Toen hij nog zijn kop lag, kon je er makkelijk bij. Zo konden we alles goed in de Brunox zetten en vervolgens in de menie en dat met Motip  Lees hier verder  » » »
25-10-2013 - Koets aanpassingen achter deel 7
De afgelopen dagen zijn we bezig met de achterkant. Niet al te vroeg beginnen en niet al te laat in de middag eindigen. Tussendoor nog 'even' het stuurhuis geheel gereviseerd en een extra smeernippel in gezet. Eerst een gaatje boren, andere boor excact het gat en daarna met m8 draad getapt. Smeernippel erin en klaar. Al met al toch heel wat uurtjes werk en dan nog die achterkant. De nieuwe plaat met kokerbalken voorzien van bussen, het luik uitgezaagd en op zijn Lees hier verder  » » »
 
           
  1-11-2013 - Koets & chassis deel 2
En weer een dag hard geklust. Bijna weekend. Morgen nog even wat kleine dingen en dan is het ook voor ons weekend. Wat hebben we vandaag gedaan. De onderkant van de koets in de Brunox gezet, en daarna in de ouderwetse good old lood menie met lood. Niet de loodvrije loodmenie, maar die heerlijke zware stroperige zooi. Met 2 lagen is dat weer mooi oranje. Mooie kleur he? helaas blijft dit niet zo. Er komt nog een laag of 2 dikke zwarte bodyshoots op.
Lees hier verder  » » »
23-10-2013 - Koets aanpassingen achter deel 6
Woensdag weer verder met de koets. Het chassis moet nog even wachten, helaas. Het liefst zou ik daar nu direct mee beginnen, maar dan zal toch eerst de koets aangepast en klaar moeten zijn. Dus weer vol goede moed bezig met de koets. Nu de achterkant want die past nog niet. Er zit nog een reservewiel bak in de weg. Eerst moet de reservewiel bak eruit en een deel van de binnenspatborden. Dan moet er een nieuwe plaat op, door getrokken naar achteren met Lees hier verder  » » »
 
 
 
 

2 C V T R A V E L

         
 
  © Copyright 2014 - 2cvTravel. All Rights Reserved.

ADVERTEREN   Disclaimer  Contact