|
_small.JPG) |
11-11-2013 - Koets &
chassis deel 6
En toen was het weer maandag. Het lijkt wel een
fulltime job om een Barbour te bouwen, maken en te
bedenken. Je bent zoveel tijd kwijt met die kleine
klusjes die lang duren en bijna niet zichtbaar zijn.
Maar vandaag toch weer wat rotwerk kunnen doen.
Schuren! Oude koplampen geschuurd en geplamuurd en
geschuurd en in de Filler gezet om ze morgen weer
verder te schuren. Een fijne gedachte. Ook de
Lees hier verder
» » » |
_small.JPG) |
31-10-2013 - Koets &
chassis deel 1
Eindelijk vandaag iets aan het chassis kunnen
doen, terwijl er ook nog zat te doen is aan de
koets. De koets ligt op zijn kop wat het werken
eraan een stuk makkelijker maakt. De onderkant kan
zo eens flink aangepakt worden en dus ook de 2
tussendelen in de achterbak. Deze plaatjes aan het
einde van de dorpel aan de onderkant, waren al eens
gerepareerd maar niet van die kwaliteit dat we het
lieten zitten. Deze zijn
Lees hier verder » » » |
|
|
|
|
|
|
|
|
_small.JPG) |
8-11-2013 - Koets &
chassis deel 5
En toen was het alweer vrijdag. Tijd om wat
leuke dingen te doen. De schokbrekers monteren die
gisteren op de stoep thuis stonden. Een simpel
klusje. Je besteld online een set voor schokbrekers
van Gabriel en een set voor achter. Volgende dag heb
je ze en kan je ze monteren. Althans tot zover de
theorie. Soms vergeten we even dat het een barbour
chassis is en dan niet alles vanzelf sprekend is. En
Lees hier verder » » » |
_small.JPG) |
30-10-2013 - Koets &
draagarmen deel 2
Vandaag weer, hoe verassend, aan de koets en de
draagarmen gewerkt. Het lijkt wel of we de hele dag
koffie drinken en niets doen. Maar een 4x4 bouwen
zonder bouwtekening, zonder duidelijke instructies,
en alles op maat maken is geen sinecure, maar een
ware uitdaging. Iedere dag weer. Vandaag zijn de
draagarmen naar een Las & Constructie bedrijf
gebracht, "om de hoek", het waren na het tellen
ervan toch zeker 6 hoeken. Waar de beste man (foto
6) met Lees hier verder » » » |
|
|
|
|
|
|
|
|
_small.JPG) |
7-11-2013 - Koets &
chassis deel 4
Soms lijkt het wel of je de afgelopen dagen
niets gedaan hebt. Weer geen zicht werk, weer geen
grote dingen gedaan die vorm krijgen, maar
ondertussen worden er best wat puntjes op de hele
lang lijst weg gewerkt. maar er zijn ook nog tal van
puntjes op die hele lange lijst die nog niet
duidelijk zijn. Zoals een dashboard voor je meters.
Omdat de transferbox op de voorste versnellingsbak
zit kan je
Lees hier verder » » »
|
_small.JPG) |
29-10-2013 - Koets &
draagarmen deel 1
Van het weekend niet heel veel kunnen doen, het
stormde maandag behoorlijk en die energie hebben we
vandaag gebruikt om de koets verder aan te passen.
De achterplaat zit er nu in gelast, de draagarmen
voor zijn aangepast en klaar om naar de lasser te
brengen. Waarom zou je zeggen. Nou, dat kan ik je
vertellen. De draagarmen voor komen nieuwe
driehoeken op waar de kantelmessen in zitten. ipv
1.2 komen er nu 4.0 dik platen op met ronde gaten
voor Lees hier verder »
» » |
|
|
|
|
|
|
|
|
_small.JPG) |
5-11-2013 - Koets &
chassis deel 3
In de afgelopen dagen hebben we weer veel gedaan,
alleen lijkt het soms niet zo. Juist in de kleine
dingen gaan veel tijd zitten zonder dat je het ziet
of alles behandelen met Brunox, oude kit weghalen,
nieuwe aanbrengen of het leuke (not) schuren van
plaatwerk. Eerst de koets. Toen hij nog zijn kop
lag, kon je er makkelijk bij. Zo konden we alles
goed in de Brunox zetten en vervolgens in de menie
en dat met Motip
Lees
hier verder » » » |
_small.JPG) |
25-10-2013 - Koets
aanpassingen achter deel 7
De afgelopen dagen zijn we bezig met de achterkant.
Niet al te vroeg beginnen en niet al te laat in de
middag eindigen. Tussendoor nog 'even' het stuurhuis
geheel gereviseerd en een extra smeernippel in
gezet. Eerst een gaatje boren, andere boor excact
het gat en daarna met m8 draad getapt. Smeernippel
erin en klaar. Al met al toch heel wat uurtjes werk
en dan nog die achterkant. De nieuwe plaat met
kokerbalken voorzien van bussen, het luik uitgezaagd
en op zijn Lees hier verder » » » |
|
|
|
|
|
|
|
|
_small.JPG) |
1-11-2013 - Koets &
chassis deel 2
En weer een dag hard geklust. Bijna weekend. Morgen
nog even wat kleine dingen en dan is het ook voor
ons weekend. Wat hebben we vandaag gedaan. De
onderkant van de koets in de Brunox gezet, en daarna
in de ouderwetse good old lood menie met lood. Niet
de loodvrije loodmenie, maar die heerlijke zware
stroperige zooi. Met 2 lagen is dat weer mooi
oranje. Mooie kleur he? helaas blijft dit niet zo.
Er komt nog een laag of 2 dikke zwarte bodyshoots
op.
Lees hier verder » » »
|
_small.JPG) |
23-10-2013 - Koets
aanpassingen achter deel 6
Woensdag weer verder met de koets. Het chassis
moet nog even wachten, helaas. Het liefst zou ik
daar nu direct mee beginnen, maar dan zal toch eerst
de koets aangepast en klaar moeten zijn. Dus weer
vol goede moed bezig met de koets. Nu de achterkant
want die past nog niet. Er zit nog een reservewiel
bak in de weg. Eerst moet de reservewiel bak eruit
en een deel van de binnenspatborden. Dan moet er een
nieuwe plaat op, door getrokken naar achteren met
Lees hier verder » » » |
|