Citroen 2cv 4x4 Barbour
Citroen 2cv 4x4 Barbour. Misschien wel de enige Citroen 2cv in zijn soort. De beste 4x4 by far zoals Louis Barbour (UK) dat zelf zegt. We kennen verschillende 4x4 varianten, waarvan de Citroen 2cv AZ Sahara wellicht de bekendste is. Ook de Fransman Voisin heeft diverse 4x4's gemaakt en verkocht. Maar deze 4x4, de barbour, is anders dan alle andere die er zijn. Een sterk, oersterk chassis met 4x4 techniek die zelf is ontwikkeld en tot op de dag van vandaag, ook door wordt ontwikkeld. SeriesIV krijgen een nieuw chassis, lichter en sterker, laser gesneden staal en met precisie gelast. Al lang droom ik van een 4x4, en met de komst van de Barbour modellen is dit alleen maar sterker en sterker geworden. En soms moet je de knoop doorhakken, en het gewoon doen. En dat heb ik gedaan. Ik ga een Citroen 2cv 4x4 Barbour bouwen. Niet in 1x zoals de meeste dat hebben gedaan, maar in stappen. Het kost immers genoeg geld. De Citroen 07, de zwart met oranje Citroen 2cv die ook wel de 07 wordt genoemd zal langzaam transformeren naar een Lange afstands Rally Raid Citroen 2cv 4x4. Niet gebouwd voor de 4x4 offraod trails, maar om self supported door de meest afgelegen gebieden te kunnen rijden, rivier kruisingen, blubber en modder maar ook steile bergpassen alleen te kunnen rijden. Dat gaat de 07 worden........een 4x4.
 
 
 
 
Pagina 1 Pagina 2 Pagina 3 Pagina 4 Pagina 5 Pagina 6 Pagina 7 Pagina 8
 
  18-01-2014 - Couchsurfing
Een Barbour met een achterbank? Ja waarom niet. En laten we nu net nog heel toevallig een bijpassende achterbank van de Toyota Aygo Citroen C1 hebben liggen die alleen even op maat gemaakt moet worden. Beetje smaller en een beetje lager. Zeg maar een centimeter of 10 smaller en 16 lager. Een leuke klus voor op de zaterdag. Kunnen we
Lees hier verder  » » »
13-01-2014 - Soms zit het mee
En soms kan je helemaal niet zitten, op een stoel. De stoelen is nogal een feestje om te monteren. De bumper en de koplampsteun daar en tegen was redelijk snel gepiept met de juiste M8 bouten op lengte. Wel uitzoeken hoe je met welke schroeven, moeren en bouten, maar vooral welke ringen, een oude smalle koplapsteun op een barbour vast krijgt en dan ook nog de motorkap open, zonder uitstekende delen.
Lees hier verder  » » »
 
           
  17-01-2014 - Pas de productivité
De dag zit er weer op. Voor de meerderheid is het nu weekend, maar voor sommige overijverige enthousiaste hobbyisten met tijd te veel is het nog geen weekend. Een dag die de analen in mag als een heerlijk on-productief dagje. De tunnel was een mooie start, die al redelijk snel een tunnelvisie werd en vandaag een tunnelsyndroom. Zonder gespecialiseerd gereedschap,
Lees hier verder  » » »
11-01-2014 - Bladzijde 77
Gisteren niet de koets op het chassis gekregen, de dag was alweer voorbij voordat we het eigenlijk wisten. En dat was wel het doel, de koets erop. Als er een bladzijde 76 van de handleiding bestond (zie gisteren) , konden we maandag weer verder. Dus het weekend ingekort met 1 dag en vandaag symbolisch de pagina omgeslagen, bladzijde 77. De koets zit er eindelijk op. En ook nog eens vast. Al met al was het  Lees hier verder  » » »
 
 
           
  16-01-2014 - Prototypisch
De Tunnel. Om een tunnelvisie van te krijgen zoals CWS het mooi verwoorde. Want je hebt van voor naar achter gezien, een gat in de voetenbak met een knik erin, wat draaiende delen van verschillende diameters, wat uitstekende delen van de transferbox en een bewegend deel, de in- en uitschakel hendel. Dat moet afgedekt worden. Dan loopt er een as door de auto die ook afgedekt moet worden en een
Lees hier verder  » » »
09-01-2014 - Pietjepecies
Rekening houden met dat wat je allemaal nog gaat doen en dat staat in verhouding tot je volgende actie. Watte??? Eigenlijk ben je steeds een aantal stappen verder aan het denken, uittekenen, bedenken, en bestellen dan waar je daad werkelijk mee bezig bent. Bijvoorbeeld: Gisteren de tank uitgedacht hoe we dat gaan doen. Als we die tank zo gaan doen, past de Aygo achterbank erop, en kan je die bevestigen  
Lees hier verder  » » »
 
           
  15-01-2014 - Bruggenbouwers
Die O'llanders zijn van oudsher bruggenbouwers en geen tunnelbouwers, al doen we dat tegenwoordig best goed, zie de Noord/Zuid lijn. Of valt die hier niet onder? Als je wikipedia mag geloven is 'bruggenbouwers' een roman, een boek. Nou niks romantisch aan als je het mij vraagt. Zoek je op wikipedia op tunnelbouw kan je je lol op. Er zijn tal van pagina's over beroemde en beruchte tunnels.
Lees hier verder  » » »
09-01-2014 - Bladzijde 76
Als er een handleiding was, als er een beschrijving was, als er een how-to was, als er een bladzijde 76 was dan waren we daar vandaag, en konden we die omslaan. Alleen er is geen handleiding, gebruiksaanwijzing of iets wat duid op hoe je een bouwpakket schaal 1 op 1 in elkaar moet zetten. We moeten het zelf verzinnen, zelf passen meten en klussen in de hoop dat het goed gaat. En dat gaat het, 
Lees hier verder  » » »
 
           
  14-01-2014 - Zo die zitten
Lekker! Die stoelen zitten echt lekker, als je ze eindelijk juist gemonteerd hebt. En wat een nacht rust niet al kan doen. Vanmorgen de garage in, 1 blik erop geworpen (geen deuken) en aan de slag met 4 beugels. Stukkie vierkante buispijp in reepjes, gaatje door en door, buisje ertussen, vastlasen, primeren, motip zwart erop en klaar. En het zit als een vorst. hebben we daar nou zo moeilijk over gedaan?
Lees hier verder  » » »
08-01-2014 - Poldermodel
Hoe ziet een Poldermodel er eigenlijk uit? Geen idee en eigenlijk maakt me dat ook geen fluit uit. Ze zeggen dat het overleg is, vergaderen en ouwehoeren. Nou dat hebben we vandaag wel gedaan. Niet voor het eerst, maar eigenlijk continu om iets te bedenken, uit te werken, op te meten, ver in het voren te werken. Je moet immers weten wat te doen.  
Lees hier verder  » » »
 
 
 
 

2 C V T R A V E L

         
 
  © Copyright 2014 - 2cvTravel. All Rights Reserved.

ADVERTEREN   Disclaimer  Contact