04-01-2014 - Passen en
meten
Was het gisteren In elkaarmaken
en uitelkaarmaken vandaag was het, geen
weekend, maar passen en meten. Wie wel eens
een eend gebouwd heeft, of een chassiswissel
gedaan heeft, weet dat alles redelijk snel
gemaakt is. Maar als je alles moet passen en
meten, eigen beugels of andere montage delen
moet maken, lassen, slijpen en zagen gaat
het ineens niet zo snel. Wel veel leuker. Je
kan het zelf maken zoals je het zelf wilt.
Zo ook de stoelen. Geweldige Toyota Aygo
stoelen (of C1 of 107) die goed zitten. Maar
hoe ga je die gebakjes vast maken op het
chassis en op de bodemplaten? Gisteren
hebben jullie kunnen lezen dat we daar even
over gedaan hebben. Vandaag was het zo
gepiept. En we hebben nog ruimte voor een
tunnel. Wat wil je nog meer. (dat ie af
is). Misschien moet de stuurpijp iets
ingekort worden, misschien moeten de stoelen
iets hoger en misschien ook nog een beetje
gekanteld worden. Details. De grove lijnen
worden zichtbaar. De afstelling en fine
tuning volgt later.
Dan nog iets wat zo past, maar hoe maak je
het vast? De bumper, en de oude koplampsteun.
Stripje ijzer wat over was van de stoelen en
daar een bout moer opgelast
en dat 3x en dan Links en Rechts. En het pas
ook nog eens. Zo lijkt het weer een hele
auto. Kunnen we hem maandag of dinsdag weer
uit elkaar maken, om alles af te werken, bij
te werken, andere elementen op te meten, en
verder met het chassis en de koets. Blijft
een hobby. Maar eerst genieten van een
welverdiend weekend.
PS: Maandagavond Bakkieavond bij de
eendenwacht.Praat mee in de 2cvTravel groep op:
https://www.facebook.com/groups/2cvtravel/
To be continued.... |