12-11-2013 - Koets &
chassis deel 7
Het lijkt wel een full time job,
van maandag tot en met vrijdag en soms de
zaterdag klussen aan de eend. Alleen nu
begint het echt saai te worden. Schuren,
plamuren, schuren en schuren. Ergens in dit
hele proces wat erg gaaf is, mag dat schuur
werk van mij overgeslagen worden. Wat gaat
daar veel tijd in zitten. Niet dat alles
strak - strak moet worden als een super
glimeend, integendeel, maar het moet wel een
beetje netjes worden. Dus dan maar weer
geschuurd en geplamuurd, en zelfs een deukje
in de koets boog weg gewerkt. Moet niet
gekker worden!
Toen alles eindelijk glad was en de rest
onder het schuurstof zat, heb ik de blanke
delen, of zoals dat tegenwoordig moet heten,
de delen vrij van verf , behandeld met een
laagje Brunox. Maar het werd zo'n her-en-der
een klodder dat ik dan maar alles in de
brunox heb gezet. Kan dat mooi uitharden en
morgen met K-400 gladschuren en dan
eindelijk in de grondlak of primer zetten.
Begin er nu wel een beetje klaar mee te
raken. Voor mijn gevoel schiet het niet op.
En wat zal de koets er dan ineens anders
uitzien. Als alles in de witte primer zit.
Ben benieuwd.
Ook nog even tussen het stof door de nieuwe
schokbrekers voor, gemonteerd en afgetipt.
Dat zit vast vast. Het andere setje
schokbrekers-Voor, liggen al klaar om achter
gemonteerd te worden.
Nu weer op jacht naar onderdelen en
ideeėn. Achterlichten? Dashboard? Tellers?
Stoelen? nog genoeg uit te zoeken 's avonds
achter de pc. Is het eigenlijk meer dan een
full time job. Jammer dat ik er niet betaald
voor wordt ; )
2cvTravel groep op:
https://www.facebook.com/groups/2cvtravel/
To be continued....
|