Citroen 2cv 4x4 Barbour
Citroen 2cv 4x4 Barbour. Misschien wel de enige Citroen 2cv in zijn soort. De beste 4x4 by far zoals Louis Barbour (UK) dat zelf zegt. We kennen verschillende 4x4 varianten, waarvan de Citroen 2cv AZ Sahara wellicht de bekendste is. Ook de Fransman Voisin heeft diverse 4x4's gemaakt en verkocht. Maar deze 4x4, de barbour, is anders dan alle andere die er zijn. Een sterk, oersterk chassis met 4x4 techniek die zelf is ontwikkeld en tot op de dag van vandaag, ook door wordt ontwikkeld. SeriesIV krijgen een nieuw chassis, lichter en sterker, laser gesneden staal en met precisie gelast. Al lang droom ik van een 4x4, en met de komst van de Barbour modellen is dit alleen maar sterker en sterker geworden. En soms moet je de knoop doorhakken, en het gewoon doen. En dat heb ik gedaan. Ik ga een Citroen 2cv 4x4 Barbour bouwen. Niet in 1x zoals de meeste dat hebben gedaan, maar in stappen. Het kost immers genoeg geld. De Citroen 07, de zwart met oranje Citroen 2cv die ook wel de 07 wordt genoemd zal langzaam transformeren naar een Lange afstands Rally Raid Citroen 2cv 4x4. Niet gebouwd voor de 4x4 offraod trails, maar om self supported door de meest afgelegen gebieden te kunnen rijden, rivier kruisingen, blubber en modder maar ook steile bergpassen alleen te kunnen rijden. Dat gaat de 07 worden........een 4x4.
 
 
 
 
Pagina 1 Pagina 2 Pagina 3 Pagina 4 Pagina 5 Pagina 6 Pagina 7 Pagina 8
 
  05-12-2013 - Code Oranje!
Storm raast over Nederland, code oranje, want de koets en al het plaatwerk gaat naar de spuiter in Hoek van Holland. (reclame: http://autoschade.autobedrijfschalkoort.nl/) Code AC329 oftewel Orange Tenere gaat het worden. Maar hoe vervoer je een volledig gedemonteerde eend met alle losse onderdelen van Vlaardingen naar Hoek van Holland in een storm? Alle losse delen in de
Lees hier verder  » » »
21-11-2013 - Verlichting en... schuren
Geen totaal beeld van hoe het gaat worden, maar her en der een glimp van wat het kan worden. Vandaag eerst maar eens begonnen met waar ik gisteren mee bezig was. De deuren, motorkap en de achterspatborden. Schuren, plamuren, filler, schuren, primeren en weer schuren. Inmiddels zijn de deuren en de achterspatborden klaar voor de spuiter of de roller of de kwast met de uiteindelijke kleur. Schuren:  Lees hier verder  » » »
 
           
  29-11-2013 - Klaar met schuren!
Ben er nu wel een beetje klaar mee. Een beetje. Want toch vandaag weer die beweging gemaakt met een zand papiertje. Even een beschadiging op een deur weg gewerkt, en wat losse onderdelen licht opgeruwd. thats all. Daarna alles opgeruimd en nog even met Jaap van om-de-hoek gesproken over het spuitwerk. Tja, wat te doen? Zelf doen? uitbesteden? via via of iemand die het kan in de garage laten doen. Lees hier verder  » » »
20-11-2013 - Schuren en Land Rovers
Een eend strak maken is onbegonnen werk, maar de meeste deuken weg werken niet. En strak maken voor spuiten is ook geen overbodige luxe, ondanks dat je er met je neus opzit, is strak, strak genoeg. Maar wat een werk om dat resultaat te krijgen. De deuren zijn veel werk. Zeker de onderkanten, maar met dat rare goedje is het dan toch goed gekomen. De gaten zijn weg en vervangen voor vloeibaar staal. Lees hier verder  » » »
 
           
  28-11-2013 - Schuren en ... klaar
Klaar? Met schuren? Nu al? Nou ja en nee. Ja alles is geschuurd en staat in de primer. Koets, serviceluik 1 en serviceluik 2, achterspatborden, voorspatborden, achterdeuren, voordeuren, motorkap, driehoekjes, brievenbusklep en dat was het wel zo'n beetje. Klaar voor de echte kleur. Maar vlak voordat de verfspuit eroverheen gaat, zal alles nog 1x licht opgeschuurd moeten worden.
Lees hier verder  » » »
18-11-2013 - Koets (& chassis) deel 8
Meestal waar de vrijdag mee eindigt begon de maandag mee. Opruimen. Alles uit de koets om dat ook van binnen van een eerste contrastlaag te
Lees hier verder  » » »

15-11-2013 - Koets (& chassis) deel 8
Toch eigenlijk best knap. weer 12 foto's kunnen maken van het schuurwerk. Saai? Ja! Maar toch geeft het een idee hoe het ervoor staat en wat er gaat Lees hier verder  » » »
 
           
  27-11-2013 - Plamuren en... schuren
En ineens is het weer woensdag. De afgelopen dagen wel veel gedaan maar weinig zicht werk en gisteren een snipperdag voor mij. Is er dan wel wat gedaan? jazekers. De voorschermen zijn afgerond, letterlijk dit keer en afgelast. Deze heb ik vandaag schoongemaakt, oude tectyl eraf gebikt en wat plamuur erop gegooit en weer eraf geschuurd. Naast dat het ongelooflijk stoffig was, zijn ze bijna klaar
Lees hier verder  » » »
13-11-2013 - Koets (& chassis) deel 7
I Hate It !! Maar het moet gebeuren. Schuren. Plamuren of vingerverven valt dan nog mee, maar dat eindeloos schuren, nee daar wen ik niet aan. Maar wat helpt is een dun laaagje primer erop spuiten. Zo kan je heel mooi de gerepareerde of geplamuurde of gelaste delen controleren of dat al vlak cq glad is geschuurd. Maar ook de andere delen. En ineens gaat de zon schijnen en blijkt dat je niet nog een keer alles moet schuren maar alleen de delen die minder mooi vlak of Lees hier verder  » » »
 
           
  22-11-2013 - afronden en... schuren
Weekend. Weer een volle week kunnen werken aan de Barbour. Alleen zoals ik al eerder typte, het is o zo niet sexy al dat geschuur en geplamuur. Maar ga je Wikipedia raadplegen over schuren, krijgt het ineens een hele andere betekenis. Volgens Wikipedia kan schuren 'ook' het volgende betekenen: een erotisch getinte manier van dansen. Nou kan ik me bij schuren nul niks nadda noppes ook maar maar dan ook helemaal niets erotisch ontdekken aan schuren.
Lees hier verder  » » »
12-11-2013 - Koets & chassis deel 7
Het lijkt wel een full time job, van maandag tot en met vrijdag en soms de zaterdag klussen aan de eend. Alleen nu begint het echt saai te worden. Schuren, plamuren, schuren en schuren. Ergens in dit hele proces wat erg gaaf is, mag dat schuur werk van mij overgeslagen worden. Wat gaat daar veel tijd in zitten. Niet dat alles strak - strak moet worden als een super glimeend, integendeel, maar het moet wel een beetje netjes worden. Dus dan maar weer geschuurd Lees hier verder  » » »
 
 
 
 

2 C V T R A V E L

         
 
  © Copyright 2014 - 2cvTravel. All Rights Reserved.

ADVERTEREN   Disclaimer  Contact