17-10-2013 - Barbour 4x4 Chassis
is er!!!
Vandaag is de dag, de grote dag
dat het chassis zal worden bezorgt door
Louis Barbour himself. In de middag
liep hij de werkplaats binnen en vergaapte
hij zich eerst aan alle (oude) onderdelen en
na een kop koffie was het eindelijk tijd om
het chassis uit zijn T5 te laden en op de
bokken te zetten. Naast het chassis waren
ook al de achter draagarmen, bumper voor en
achter, veerpot adapters voor open
veerpotten, aanpassings materiaal voor de
voordraag armen (zie laatste foto) en een
bak met kleine onderdelen. Ook had Louis het
4x2 achterdeel meegenomen voor het geval
dat.
Na een zeer uitgebreide uitleg waar alles
zit, hoe alles gemaakt is en hoe alles in
elkaar moet was het de tijd om uit te leggen
hoe de koets aangepast moet worden en waar
je wat uit moet zagen en in moet lassen. Met
een stift her en der aantekeningen op de
koets geschreven hebben we in een paar
uurtjes al met al zoveel informatie gekregen
dat het ons bijna ging duizelen. Bijna...
bijna niets is meer standaard. Maar alles is
op de Rally Raid gebaseerd en op maat
gemaakt.
Maar nog niet alles is aanwezig. De
achteras, de versnellingsbakken (Dit gaat
geen 2cv4 en ook geen 2cv6
versnellingsbakken worden, maar Hybrid
Versnellingsbakken. Zeg maar een 2cv5 voor
het gemak. Met als voordeel dat je wel
makkelijker de bergen op kan, maar ook een
beetje snelheid op de snelweg kan maken.
Best off both worlds). Ook zal er in de
versnellingsbak gelijk een Quaif Diff gezet
worden Aluminium carter beschermplaat en nog
wat onderdelen. Deze zullen allemaal eind
december 2013 geleverd gaan worden. Dat
wordt nog even wachten. Maar we kunnen nu de
rest van de koets aanpakken, aanpassen,
lassen, en gereedmaken om alles in de primer
te zetten.
Nou gaat het pas echt beginnen!! |