Citroen 2cv 4x4 Barbour
Citroen 2cv 4x4 Barbour. Misschien wel de enige Citroen 2cv in zijn soort. De beste 4x4 by far zoals Louis Barbour (UK) dat zelf zegt. We kennen verschillende 4x4 varianten, waarvan de Citroen 2cv AZ Sahara wellicht de bekendste is. Ook de Fransman Voisin heeft diverse 4x4's gemaakt en verkocht. Maar deze 4x4, de barbour, is anders dan alle andere die er zijn. Een sterk, oersterk chassis met 4x4 techniek die zelf is ontwikkeld en tot op de dag van vandaag, ook door wordt ontwikkeld. SeriesIV krijgen een nieuw chassis, lichter en sterker, laser gesneden staal en met precisie gelast. Al lang droom ik van een 4x4, en met de komst van de Barbour modellen is dit alleen maar sterker en sterker geworden. En soms moet je de knoop doorhakken, en het gewoon doen. En dat heb ik gedaan. Ik ga een Citroen 2cv 4x4 Barbour bouwen. Niet in 1x zoals de meeste dat hebben gedaan, maar in stappen. Het kost immers genoeg geld. De Citroen 07, de zwart met oranje Citroen 2cv die ook wel de 07 wordt genoemd zal langzaam transformeren naar een Lange afstands Rally Raid Citroen 2cv 4x4. Niet gebouwd voor de 4x4 offraod trails, maar om self supported door de meest afgelegen gebieden te kunnen rijden, rivier kruisingen, blubber en modder maar ook steile bergpassen alleen te kunnen rijden. Dat gaat de 07 worden........een 4x4.
 
 
 
 
Pagina 1 Pagina 2 Pagina 3 Pagina 4 Pagina 5 Pagina 6 Pagina 7 Pagina 8
 
  11-02-2014 - 4 keer 4 op de 4 koloms.
Gisteravond zijn de heren Aj en Thomas nog enkele uren doorgegaan met de remmen. De auto is voor het gemak verplaatst van de 2 koloms naar de 4 koloms brug om zo overal goed bij te komen. En voor het werk aan de remmen is het prettig werken op een 4 koloms. Vanmorgen ben ik weer aan de slag gegaan en om te beginnen heb ik maar eens 20 liter opgehaald bij de pomp in een Jerrycan. Terug de nieuwe
Lees hier verder  » » »
5-02-2014 - Prototype Wars.
Waar we gisteren geeindigd zijn, zijn we vandaag weer verder gegaan. En weer zo'n klus waar je liever niet aan begint, en het uitstelt, voor je uit schuift maar toch moet gebeuren. Gelukkig stapte Erik binnen en samen hebben we de o zo vervloekte vulpijp rubber op zijn plek gekregen. Een Kevlar achterscherm is toch wat dikker dan metaal, maar wel veel lichter. En het rubber is voor het dunne
Lees hier verder  » » »
 
           
  10-02-2014 - Pas de tunnel.
Vol goede moed op deze maandagochtend begonnen met de auto, maar waarmee? Kleine klusjes totdat hopelijk de post komt of pakket dienst met de tunnel. Nu niet direct naar foto 2 gaan want dat is de oude tunnel met het protoype. Dus wachten geblazen en maar de kleine onderdelen erop geschroefd, wat draden weg gewerkt, tweeters voorin gezet, beugeltje hier en daar opgehangen, de werkplaats Lees hier verder  » » »
4-02-2014 - klapperbank.
Gisteravond was het toch weer laat geworden met Bakkie avond op de eendenwacht (iedere eerste maandag avond van de maand). Met enige vertraging was er nog wel een update opgezet en vandaag weer verder met de tank? Nee, dat schuif ik weer vooruit. Eerst de achterbank leuning vast op de manier zoals ik dat in mijn hoofd heb. Met de originele sluitingen van een 2cv bank, maar dan wat hoger op Lees hier verder  » » »
 
           
  8-02-2014 - Weekeinde klusjes.
En weer zit er een dag van kleine klusjes erop. Geen grote verbouwingen of aanpassingen meer. Maar afronden en afwerken en afstellen. Maar er zijn natuurlijk nog wel een paar grote klussen te doen zoals de beruchte tunnel die vandaag niet bij de post zat. Misschien maandag. Dus begonnen met de hoedenplank te bekleden met speciaal hoedenplank stof, oftewel akoestische stof. Of het helpt?
Lees hier verder  » » »
3-02-2014 - Gatenzaag model.
Een lastige klus, schuif je makkelijk vooruit. Maar er komt een tijd dat je het alsnog moet doen. 1 van die klussen was de vulpijp van de benzine tank maken. Gebruik makend van het originele gat, naar de RVS benzinetank onder de achterbank. Je ziet het voor je, je weet hoe en wat, alleen je moet het nog even uitvoeren. Met psychologische steun van Edwin V. hebben we maar gedaan wat we al dagen
Lees hier verder  » » »
 
           
  7-02-2014 - I love it when a plan comes together
Zichtwerk, daar hou ik van, maar wat is er nou eigenlijk mooier dat alles wordt zoals je het gepland had of bedacht had. I love it when a plan comes together (de lif spreuk van George Peppard). Maar nog leuker is eigenlijk nog wel dat wat je in je hoofd hebt, al een paar jaar, zeg maar een jaar of 12, uitgevoerd moet gaan worden, en nog geen uur later het compleet anders wordt en eigenlijk daar nog
Lees hier verder  » » »
1-02-2014 - I Love Zichtwerk.
Weer geen weekend van twee dagen, maar vandaag weer lekker geklust en ik moet zeggen, met (zichtbaar) resultaat. Niets is mooier om echt zichtwerk te doen wat iedereen ziet. Gisteren de tank erin gezet, scharnierend en vandaag kon dan eindelijk de zitting op de tank en de leuning. De leuning is klapbaar gemaakt waardoor je een opklapbare bank hebt. Best makkelijk ivm meetings
Lees hier verder  » » »
 
           
  6-02-2014 - Radio Gaga.
Wachten op de tunnel heeft ons vandaag weer van alles laten doen aan kleine klusjes. Maar zojuist heb ik bericht ontvangen uit Belgie dat de tunnel onderweg is. Nu kunnen wij Ollanders best goed een tunneltje maken, zolang het maar van beton is. Deze is van plastic of polyester, iets lichter en iets subtieler dan de Maastunnel. ETA van de tunnel is begin volgende week. Afwachten. En tot die tijd zijn
Lees hier verder  » » »
31-01-2014 - Eureka momentje.
Gisteren heb je kunnen lezen dat we nog niet helemaal een Eureka momentje hadden bij het aansluiten van alle duizend miljoen draadjes in het tellerhuis en dat we nog 1 bruggetje te gaan hadden. Wat jullie niet gelezen hebben is censuur dat de verlichting het vaag deed wel niet aan uit contact aan uit en dat moest niet. Een storing? toch een draad verbonden op een manier dat het niet moest?
Lees hier verder  » » »
 
 
 
 

2 C V T R A V E L

         
 
  © Copyright 2014 - 2cvTravel. All Rights Reserved.

ADVERTEREN   Disclaimer  Contact