14-12-2013 - Van 4x2 naar 4x4!
Afgelopen vrijdag was er geen update
omdat we niet gesleuteld hebben, maar
gewinkeld. Shop til you drop. 'S-cohtend
waren we om 0800h vertrokken naar Biesheuvel
in Nieuwendijk. Een prachtige winkel met van
alles en nog wat op het gebied van tuning en
racing. Na een uur te hebben gekwijld,
stoeltjes geprobeerd en wat koffie geproefd
te hebben stelden we de navi in op The
Autosport Company in Waalwijk. (ook wel
Biesheuvel 2 genoemd). Daar aangekomen
waande we ons weer in een snoepwinkel.
Alleen hier had ik online het een en ander
al besteld, wat keurig klaar lag. Weer de
koffie te hebben geproefd en wat stoelen te
hebben geprobeerd konden we met alle
aankopen (stuurnaaf, Quick Release,
deurnetten, sleepoog) naar de auto om de
navi in te stellen op CQS in België. Daar
lagen de andere spullen weer klaar en
uiteraard ook de koffie kon hier weer niet
ontbreken. Wat kleine snuisterijen in een
zakje, de binnenbekleding voor de legplank
en schutbord ging ook nog wel, maar een
setje getint glas was even vogelen. Ook dat
paste uit eindelijk. En weer konden we de
Navi instellen. Dit keer naar Huy in België
wat naast de E411 ligt.
We waren te gast bij Thierry in zijn
werkplaats anex club wat ook dienst doet al
Europees centraal magazijn voor alle Barbour
4x4 onderdelen. Louis Barbour was er zelf
ook, met alle onderdelen die we nog nodig
hadden. Een prachtige werkplaats waar Louisa
(ook een Barbour 4x4) half gedemonteerd
stond. Zo konden we gelijk kijken wat en hoe
sommige onderdelen gemonteerd moeten worden.
(Nogmaals dank voor jullie gastvrijheid).
De exchange parts (3 versnellingsbakken en
wat aandrijfassen) konden we uitladen en de
2 nieuwe hybride bakken met Quaife Diff erin
plus de aandrijfas en nog wat klein spul, er
weer in. En met een overvolle auto konden we
weer retour naar Rotterdam. Omdat het al
laat was zijn we maar niet meer gaan
sleutelen.
Dat hebben wel vandaag wel gedaan,
sleutelen. Wekker op zaterdag gezet en eerst
de overvolle Xantia uitgeladen. net
pakjesavond. En voordat alles zijn plek
heeft, ben je al weer aan het sleutelen,
monteren en het chassis aan het opbouwen.
Even later kwamen de hulptroepen en zo
konden we vandaag het achterdeel van het
chassis monteren (zo kan er ook een trekhaak
ook wel parkeerhulp genoemd, gemonteerd
worden). En ook de achteras vervangen voor
de 4x4 achteras. En dan wil je verder,
draagarmen erop, achter diff erin, BX
schijfremmen op de achter diff,
aandrijfassen erop, schokbrekers achter erop,
en ondertussen begon het alweer donker te
worden. De achterkant is klaar, het is nu
een 4x4 en geen 4x2 meer. Eerst weekend
vieren, en dan maandag weer vrolijk verder.
2cvTravel groep op:
https://www.facebook.com/groups/2cvtravel/
To be continued.... |