|
|
Reisverslag en Foto's
gevraagd!!!
Heb jij een reisverslag van de Wereldmeeting en een aantal
digitale foto's?
En mag dit op 2cvTravel geplaatst
worden?
Email het door naar
info@2cvtravel.nl of gebruik het
contact formulier hieronder.
Bron: Citrobe.org afkomstig van een Belg
(Naam onbekend)
Hazlital, Zwitserland: 30.07- 04.08.1991,
Bij de aankomst, vonden we een machtige
meetingplaats. Het panorama was de
verplaatsing waard.
We zochten snel een plaatsje, maar het was
geen echte camping: Niets was vlak en keien
bij de vleet! Geen nood, we begonnen zelf
ons plaatsje aan te leggen. Stenen
weggraven, aarde aanbrengen en dan de
caravane camping-cars, tenten en wagens
stellen. Zo simpel is dat! Na de mooie
dagen, kregen we storm (1 dag), regen (1
dag) en mist (1 dag). Met een degelijke
uitrusting valt dit best mee. De echte
2CV-rijders zijn gebleven. De zeurkousen,
knorpotten en eeuwige ontevreden gingen weg,
wat nog meer plaats opleverde voor de
andere.
Onze Zwitserse vrienden toonden ons iets
buitengewoons en het was geslaagd! Over de
organisatie waren er weinig opmerkingen te
maken. Kritiek uiten is gemakkelijk, maar we
zijn niet op aarde om problemen te scheppen.
Wij komen reeds bijna 20 jaar op
internationale meetings en deze was perfect!
We hadden bewondering voor de aktieve
WC-ploeg, die gans de meeting het sanitair
zuiver hield, de vuilnisploeg en de
verkeersploeg die voor hete vuren stonden.
Vele zouden er eerder de brui aan gegeven
hebben! Men kon tijdens de meeting alles
vinden wat men nodig had bij de shops aan de
feesttent. Animatie was er genoeg, het is
zeer moeilijk iets op touw te zetten voor
zoveel deelnemers.
Er waren inderdaad wat minder dan 2000
wagens aanwezig op 2000m., dit
vertegenwoordigd 7000 personen die men moet
opvangen. Er kwamen 9 WC-wagens, 1 grote
feesttent, 1 infotent, 1 douchetent (warm)
en 1 EHBO-tent aan te pas. Daarbij moest er
nog een krachtige stroomgenerator met
kilometers kabels en buizen geplaatst
worden. Het inrichten van de feesttent was
ook een aardig klusje!
De organisatoren verdienden zeker de kritiek
en de aanvallen niet: ze werden inderdaad
het slachtoffer van chantage gepleegd door
onze noorderburen die naar de meeting kwamen
met andere wagens dan 2CV's. ledereen was er
goed van op de hoogte dat alleen 2CV's en
HY's de meeting mochten betreden! Deze
boosaardige noorderlingen die zich
2CV-vrienden noemen, dreigden met
baanversperringen en boycot van de meeting,
indien hun wagens niet toegelaten werden!
Het ergste was dat ze fier waren van hun
wangedrag
Ik noem zo'n mensen "squatters" die genieten
van een goed werkende structuur om goedkope
vacanties door te brengen. De échte
2CV-rijders komen in 2CV., voor de anderen
bestaan er ICCR'S. Vroeg of laat zullen ze
zich meer beschaafd en sociaal moeten
gedragen indien ze zich willen geintegreerd
voelen
Tenslotte, zijn er nog de carabiniers van
Offenbach: de Italianen ontdekken de 2CV. Ze
hebben een club gesticht een jaar na de
productie stop en hadden nog nooit
internationale meetings bijgewoond! Ze
vonden wel het middel om het verkeer te
belemmeren om strooibrieven uit te delen,
vertrokken voor het einde en schreven
wraakroepende teksten met kritiek over de
organisatie, het land, het weder, de plaats
enz. Als men geen ervaring heeft, liever
mond dicht! |
|
Wereldmeeting |
|
Reisverslag |
Foto pagina |
|