02-10-2013 - De koets
aanpakken - deel 1
Bericht gekregen dat het chassis
de 17e ongeveer gaat komen. Maar eer dat we
dat op kunnen bouwen, moet wel 'ff' de koets
opgeknapt en aangepast worden. Wanneer je
denkt dat een koets goed is, denk nog maar
een keer. Precies maar dan ook precies alle
punten die hard waren, althans dat dachten
we, waren bij het loshalen, zo rot als een
mispel. Voorruitframe, perfect, ideaal voor
de barbour. Totdat we de voorraam eruit
haalde. allemaal gaatjes en rot. Vervangen
dus. 3e zijruitjes. Ook hard, we hebben
geluk! Precies... totdat de raampjes eruit
gingen en de linkerkant precies maar dan ook
weer precies onder het rubber weg gerot was.
Zelfs niet meer het opstaande randje. Die
was volledig weg geroest. En zo zie je nog
een paar puntjes, de voetenbak, de
vloerplaten, de gordelsteunen achter, binnen
scherm, dit daar daar zus zo...
met volle moed (kuch) begonnen en
langzaam aan vordert het project 4x4.
Inmiddels zit er een reparatie deel voetenbak
in, 2 nieuwe AZAM bodemplaten met de
welbekende bobbel erin als uitsparing voor
de vering wat open veerpotten gaan worden,
en links en rechts op de JBF methode 2
gordelsteunplaten. En last but not least,
het 3e zijruitje aan de linkerkant. Maar
daar kon nog wel eens een reparatie deel in
komen.
op de planning: kofferbak omhoog halen,
voorruit frame volledig en dan alles glad en
mooi schuren en slijpen om de gehele auto
spuit klaar te maken voor meneer de auto
spuiter. nog genoeg te doen voordat het
chassis er is.
|