06-12-2013 -
Vijftig tinten grijs!
Van Code Oranje naar vijftig tinten
grijs. Gisteren hadden we de koets, en al het
ander plaatwerk, naar de Spuiter gebracht en
dan blijft een vrij lege werkplaats over.
Wat te doen? De een is bezig met andere
verplichtingen en de ander pakt een paar
onderdelen om die vervolgens grijs (AC136
Gris Rose) te spuiten. Een leuke verassing
zo voor het weekend.De gaatjes velgen
zijn van origine wit. Niet geheel de kleur
die we bedacht hebben en daarom wordt de
buitenkant gespoten in AC136. En als je dan
met een nieuwe lak bezig bent uit een nieuwe
menging kan je maar beter alles in die kleur
spuiten. Dus moesten de bumpers en de
koplampsteun er ook aan geloven. Geen
vijftig verschillende tinten meer, maar 1
kleur grijs. Wel zo netjes. (dat kan je dan
weer niet zeggen over die 50 tinten).
Ook zijn de aandrijfassen wielzijde al 'getuned'.
Schoongemaakt, kleurtje erop, nieuw hoesje
en wat vet. Klaar om ze te monteren als alle
onderdelen binnen zijn. Maar hoe zet je die
vast op een manier dat je ze snel en
makkelijk kan wisselen? Met een
snel--sluit-pin. Welbekend in de agrarische
sector. Nu ook in het wereldje van de 2cv!
En last but not least, een verse nieuwe
benzine-binnen-leiding door het chassis. Die
zit, maar waar de tank gaat komen? Dat is
nog even een hele grote vraag, waar we nog
geen antwoord op hebben. Dat komt vanzelf
wel. Eerst een welverdiende weekend.
2cvTravel groep op:
https://www.facebook.com/groups/2cvtravel/
To be continued....
|