|
_small.JPG) |
19-10-2013 - Koets
aanpassingen
Weekend! Maar niet voordat de eerste echte
aanpassing in de koets een feit is. Ik zal en moet
de tunnelplaten erin krijgen, op de millimeter
nauwkeurig en dan vast lassen en afwerken. Dus de
wekker ging weer veels te vroeg op een zaterdag.
Wederom met genoeg cafeïne alles eerst afgemeten,
nog een keer en alle grip tangen die er te vinden
waren als een spaghetti bos gebruikt om de gehele
plaat in 1x goed aan te drukken op alle punten.
Lees hier verder » » » |
_small.JPG) |
02-10-2013 - De
Koets - deel 1
Bericht gekregen dat het chassis de 17e ongeveer
gaat komen. Maar eer dat we dat op kunnen bouwen,
moet wel 'ff' de koets opgeknapt en aangepast
worden. Wanneer je denkt dat een koets goed is, denk
nog maar een keer. Precies maar dan ook precies alle
punten die hard waren, althans dat dachten we, waren
bij het loshalen, zo rot als een mispel.
Voorruitframe, perfect, ideaal voor de barbour.
Totdat we de voorraam eruit haalde. allemaal gaatjes
en rot. Lees hier verder » » » |
|
|
|
|
|
|
|
|
_small.JPG) |
18-10-2013 - Koets
aanpassingen
Vanmorgen nog even met Louis kunnen sparren over
alle aanpassingen in de werkplaats en als hij het
verteld is alles zo simpel en zo makkelijk en ook zo
logisch dat je het ook snapt. Totdat Louis na een
bakkie koffie weer verder ging, naar het volgende
adres ergens in Belgie. En weg was Louis. Wat zei
hij ook alweer? hoe moest het ook alweer? waar
moesten we ook alweer beginnen? oja, met een kop
Lees hier verder » » » |
_small.JPG) |
09-09-2013 - De bouw
van het Chassis
Zojuist ontving ik enkele foto's van de bouw van
het chassis. Laser gesneden delen die verder met de
hand in elkaar worden gezet en gelast. Door gebruik
te maken van slimme hulpstukken komen alle delen op
de juiste plek en vormt het totaal een zeer, zeer
stevig chassis die geschikt is voor vierwiel
aandrijving. In de vorige versie liep de aandrijving
nog op het chassis. In het nieuwe ontwerp is gebruik
Lees hier verder » » » |
|
|
|
|
|
|
|
|
_small.JPG) |
17-10-2013 - Barbour
4x4 Chassis is er!!!
Vandaag is de dag, de grote dag dat het chassis
zal worden bezorgt door Louis Barbour himself. In de
middag liep hij de werkplaats binnen en vergaapte
hij zich aan alle (oude) onderdelen en na een kop
koffie was het tijd om het chassis uit zijn T5 te
laden en op de bokken te zetten. Naast het chassis
waren ook al de achter draagarmen, bumper voor en
achter, veerpot adapters voor open veerpotten,
Lees
hier verder » » » |
_small.JPG) |
09-08-2013 - De
Donor ontmateld
De donor moet een keer uit elkaar. Ooit zal je
ergens moeten beginnen. Gelukkig had ik nog een paar
dagen vrij en ben ik maar ergens begonnen. Alleen is
een eend slopen niet zo handig. Soms zijn een paar
extra handen best handig. Te beginnen om de donor
van buiten, in de garage te krijgen en dan nog op de
2 kolomsbrug. Hij rolt wel, maar niet van harte.
Alleen de voorwielen kreeg ik binnen. Hoe krijg ik
de auto in hemelsnaam alleen op de brug?
Lees hier
verder » » »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
_small.JPG) |
13-10-2013 - De
Koets - deel 3 & Merksplas
De afgelopen dagen zijn we weer verder gegaan
met de koets. Kleine bobbelige plekjes schoon
slijpen met de lamellenschijf en uit eindelijk mar
dat deeltje eruit slijpen om een nieuw stukje plaat
erin te lassen. En dan kom je een stukje tegen van
de dorpel wat roestig is terwijl de wel goed is van
de dorpel. Dan maar dat deeltje behandelen en niet
de gehele dorpel vervangen. Keuzes en concessies.
Lees hier verder » » »
|
_small.JPG) |
01-04-2013 - De
Donor
Om een mooie, nette, goeie nieuwe Eend te
bouwen, met een barbour Chassis, heb je zeer goede
onderdelen nodig. Ofwel van je huidige auto, ofwel
van een donor eend. In mijn jacht op onderdelen,
leek het mij na al wat gezocht en gezien te hebben,
verstandiger om maar naar een hele eend te zoeken.
Liefst een Eend met een slecht chassis maar waar de
koets en andere plaatdelen beter van zijn, dan mijn
eigen auto
Lees hier verder » » » |
|
|
|
|
|
|
|
|
_small.JPG) |
03-10-2013 - De
Koets - deel 2
Het leukste bewaar je voor het laatst, of in dit
geval, het lastigste: Het voorruitframe (compleet)
vervangen. En natuurlijk weer tussen de bedrijven
door het 3e zijruit project. Een kunst project
opzich, waar een kunstenaar nog subsidie voor kan
krijgen als je het mij vraagt. Lassen, slijpen,
kopersoldeer... alles wordt uit de kast gehaald om
dat rot raampje te maken, en al met al vordert het
langzaam maar gestaag.
Lees hier verder » » » |
_small.jpg) |
23-02-2013 - Het
chassis
Het chassis is de basis van de auto. Het
platform en fundament. Hier begint dan ook direct
het project mee. Alleen moeten er eerst wat
onderdelen en andere items verkocht worden om de
benodigde extra financien voor elkaar te krijgen.
Een los chassis kost zonder niks nadda noppes in the
UK omgerekend ongeveer 2000 Euro.
Lees hier verder » » » |
|