Citroen 2cv 4x4 Barbour
Citroen 2cv 4x4 Barbour. Misschien wel de enige Citroen 2cv in zijn soort. De beste 4x4 by far zoals Louis Barbour (UK) dat zelf zegt. We kennen verschillende 4x4 varianten, waarvan de Citroen 2cv AZ Sahara wellicht de bekendste is. Ook de Fransman Voisin heeft diverse 4x4's gemaakt en verkocht. Maar deze 4x4, de barbour, is anders dan alle andere die er zijn. Een sterk, oersterk chassis met 4x4 techniek die zelf is ontwikkeld en tot op de dag van vandaag, ook door wordt ontwikkeld. SeriesIV krijgen een nieuw chassis, lichter en sterker, laser gesneden staal en met precisie gelast. Al lang droom ik van een 4x4, en met de komst van de Barbour modellen is dit alleen maar sterker en sterker geworden. En soms moet je de knoop doorhakken, en het gewoon doen. En dat heb ik gedaan. Ik ga een Citroen 2cv 4x4 Barbour bouwen. Niet in 1x zoals de meeste dat hebben gedaan, maar in stappen. Het kost immers genoeg geld. De Citroen 07, de zwart met oranje Citroen 2cv die ook wel de 07 wordt genoemd zal langzaam transformeren naar een Lange afstands Rally Raid Citroen 2cv 4x4. Niet gebouwd voor de 4x4 offraod trails, maar om self supported door de meest afgelegen gebieden te kunnen rijden, rivier kruisingen, blubber en modder maar ook steile bergpassen alleen te kunnen rijden. Dat gaat de 07 worden........een 4x4.
 
 
 
 
Pagina 1 Pagina 2 Pagina 3 Pagina 4 Pagina 5 Pagina 6 Pagina 7 Pagina 8
 
  19-10-2013 - Koets aanpassingen
Weekend! Maar niet voordat de eerste echte aanpassing in de koets een feit is. Ik zal en moet de tunnelplaten erin krijgen, op de millimeter nauwkeurig en dan vast lassen en afwerken. Dus de wekker ging weer veels te vroeg op een zaterdag. Wederom met genoeg cafeïne alles eerst afgemeten, nog een keer en alle grip tangen die er te vinden waren als een spaghetti bos gebruikt om de gehele plaat in 1x goed aan te drukken op alle punten.
Lees hier verder  » » »
02-10-2013 - De Koets - deel 1
Bericht gekregen dat het chassis de 17e ongeveer gaat komen. Maar eer dat we dat op kunnen bouwen, moet wel 'ff' de koets opgeknapt en aangepast worden. Wanneer je denkt dat een koets goed is, denk nog maar een keer. Precies maar dan ook precies alle punten die hard waren, althans dat dachten we, waren bij het loshalen, zo rot als een mispel. Voorruitframe, perfect, ideaal voor de barbour. Totdat we de voorraam eruit haalde. allemaal gaatjes en rot. Lees hier verder  » » »
 
           
  18-10-2013 - Koets aanpassingen
Vanmorgen nog even met Louis kunnen sparren over alle aanpassingen in de werkplaats en als hij het verteld is alles zo simpel en zo makkelijk en ook zo logisch dat je het ook snapt. Totdat Louis na een bakkie koffie weer verder ging, naar het volgende adres ergens in Belgie. En weg was Louis. Wat zei hij ook alweer? hoe moest het ook alweer? waar moesten we ook alweer beginnen? oja, met een kop  Lees hier verder  » » »
09-09-2013 - De bouw van het Chassis
Zojuist ontving ik enkele foto's van de bouw van het chassis. Laser gesneden delen die verder met de hand in elkaar worden gezet en gelast. Door gebruik te maken van slimme hulpstukken komen alle delen op de juiste plek en vormt het totaal een zeer, zeer stevig chassis die geschikt is voor vierwiel aandrijving. In de vorige versie liep de aandrijving nog op het chassis. In het nieuwe ontwerp is gebruik
Lees hier verder  » » »
 
           
  17-10-2013 - Barbour 4x4 Chassis is er!!!
Vandaag is de dag, de grote dag dat het chassis zal worden bezorgt door Louis Barbour himself. In de middag liep hij de werkplaats binnen en vergaapte hij zich aan alle (oude) onderdelen en na een kop koffie was het tijd om het chassis uit zijn T5 te laden en op de bokken te zetten. Naast het chassis waren ook al de achter draagarmen, bumper voor en achter, veerpot adapters voor open veerpotten,
Lees hier verder  » » »
09-08-2013 - De Donor ontmateld
De donor moet een keer uit elkaar. Ooit zal je ergens moeten beginnen. Gelukkig had ik nog een paar dagen vrij en ben ik maar ergens begonnen. Alleen is een eend slopen niet zo handig. Soms zijn een paar extra handen best handig. Te beginnen om de donor van buiten, in de garage te krijgen en dan nog op de 2 kolomsbrug. Hij rolt wel, maar niet van harte. Alleen de voorwielen kreeg ik binnen. Hoe krijg ik de auto in hemelsnaam alleen op de brug?
Lees hier verder  » » »
 
 
           
  13-10-2013 - De Koets - deel 3 & Merksplas
De afgelopen dagen zijn we weer verder gegaan met de koets. Kleine bobbelige plekjes schoon slijpen met de lamellenschijf en uit eindelijk mar dat deeltje eruit slijpen om een nieuw stukje plaat erin te lassen. En dan kom je een stukje tegen van de dorpel wat roestig is terwijl de wel goed is van de dorpel. Dan maar dat deeltje behandelen en niet de gehele dorpel vervangen. Keuzes en concessies.
Lees hier verder  » » »
 
01-04-2013 - De Donor
Om een mooie, nette, goeie nieuwe Eend te bouwen, met een barbour Chassis, heb je zeer goede onderdelen nodig. Ofwel van je huidige auto, ofwel van een donor eend. In mijn jacht op onderdelen, leek het mij na al wat gezocht en gezien te hebben, verstandiger om maar naar een hele eend te zoeken. Liefst een Eend met een slecht chassis maar waar de koets en andere plaatdelen beter van zijn, dan mijn eigen auto
Lees hier verder  » » »
 
           
  03-10-2013 - De Koets - deel 2
Het leukste bewaar je voor het laatst, of in dit geval, het lastigste: Het voorruitframe (compleet) vervangen. En natuurlijk weer tussen de bedrijven door het 3e zijruit project. Een kunst project opzich, waar een kunstenaar nog subsidie voor kan krijgen als je het mij vraagt. Lassen, slijpen, kopersoldeer... alles wordt uit de kast gehaald om dat rot raampje te maken, en al met al vordert het langzaam maar gestaag.
Lees hier verder  » » »
23-02-2013 - Het chassis
Het chassis is de basis van de auto. Het platform en fundament. Hier begint dan ook direct het project mee. Alleen moeten er eerst wat onderdelen en andere items verkocht worden om de benodigde extra financien voor elkaar te krijgen. Een los chassis kost zonder niks nadda noppes in the UK omgerekend ongeveer 2000 Euro.
Lees hier verder  » » »
 
 
 
 

2 C V T R A V E L

         
 
  © Copyright 2014 - 2cvTravel. All Rights Reserved.

ADVERTEREN   Disclaimer  Contact