18-11-2013 - Koets (&
chassis) deel 8
Meestal waar de vrijdag mee
eindigt begon de maandag mee. Opruimen.
Alles uit de koets om dat ook van binnen van
een eerste contrastlaag te voorzien. Stoned
van de dampen zag ik toch nog twee plekjes
op de koets waarvan 1 met en uitdeuksetje zo
vlak mogelijk gemept heb en vervolgens met
plamuur afgestreken. En wat doe je als
je wat over hebt? proberen alles op te maken.
En dat laatste heb ik op de oude koplampen
gepoogd te strijken. Best lastig een ronde
koplamp glad strijken met plamuur.
Daarna was het helemaal feest. Ouderwets
kliederen en klodderen met Vecom E_12. een
raar goedje wat ook wel bekend staat of
stond als vloeibaar metaal. Ik heb deze
potjes al zolang ik eend rij en ooit een
achterdeur ermee gerepareerd en dat zit nog
prima, zonder roest. Alleen we zijn denk ik
algauw 15 jaar verder en een THT datum staat
er niet op. Voeg het glaasje potje bij het
andere potje, goed roeren, en smeren maar.
Nadeel is dat het vloeibaar is in die zin,
echt gaten ermee dichten is een kunst.
wachten tot het gaat harden en dan dicht
smeren. Morgen het resultaat. ik ben heel
benieuwd of dit gewerkt heeft.
Morgen ook maar eens bezig met mijn
nieuwe velgen (Bedankt Nick, Jan, Marcel en
Alfred). Zonder dat de velgen ook maar een
meter gereden hebben, hebben ze al heel wat
kilometers achter de rug. Citroen-Post is
geweldig. Beter en sneller dan Post NL, DHL
of een andere pakket boer.
2cvTravel groep op:
https://www.facebook.com/groups/2cvtravel/
To be continued....
|