Citroen 2cv 4x4 Barbour
Citroen 2cv 4x4 Barbour. Misschien wel de enige Citroen 2cv in zijn soort. De beste 4x4 by far zoals Louis Barbour (UK) dat zelf zegt. We kennen verschillende 4x4 varianten, waarvan de Citroen 2cv AZ Sahara wellicht de bekendste is. Ook de Fransman Voisin heeft diverse 4x4's gemaakt en verkocht. Maar deze 4x4, de barbour, is anders dan alle andere die er zijn. Een sterk, oersterk chassis met 4x4 techniek die zelf is ontwikkeld en tot op de dag van vandaag, ook door wordt ontwikkeld. SeriesIV krijgen een nieuw chassis, lichter en sterker, laser gesneden staal en met precisie gelast. Al lang droom ik van een 4x4, en met de komst van de Barbour modellen is dit alleen maar sterker en sterker geworden. En soms moet je de knoop doorhakken, en het gewoon doen. En dat heb ik gedaan. Ik ga een Citroen 2cv 4x4 Barbour bouwen. Niet in 1x zoals de meeste dat hebben gedaan, maar in stappen. Het kost immers genoeg geld. De Citroen 07, de zwart met oranje Citroen 2cv die ook wel de 07 wordt genoemd zal langzaam transformeren naar een Lange afstands Rally Raid Citroen 2cv 4x4. Niet gebouwd voor de 4x4 offraod trails, maar om self supported door de meest afgelegen gebieden te kunnen rijden, rivier kruisingen, blubber en modder maar ook steile bergpassen alleen te kunnen rijden. Dat gaat de 07 worden........een 4x4.
 
 
 
 
Pagina 1 Pagina 2 Pagina 3 Pagina 4 Pagina 5 Pagina 6 Pagina 7 Pagina 8
 
  07-01-2014 - Zwart werker
Nederland (en vele andere) hebben het nadeel dat het wel eens regent of nog erger, en dan ligt het hele land plat: sneeuw. Niet erg als je een beetje kan (door)rijden, maar de gemeentes moeten dan zo nodig met zout gaan strooien zoals zwarte piet met strooigoed. Alle kanten op! En als het zout op is, badzout!?!? Nou ruikt badzout wel erg lekker, alleen heeft het de nare eigenschap dat Eenden daar nogal  Lees hier verder  » » »
30-12-2013 - Motor A06/635
Zo vlak voor het einde van het jaar maar eens de motor uit de 07 aangepakt. Veel hoefde er niet aan te gebeuren, maar als je rustig aan doet ben je toch al gauw een dag verder. De brilrubbers waren al vervangen, en alles is eigenlijk wel in orde. Dus ontvetten, bikken, schoonmaken, borstelen en met veel remmenreiniger alles schoongemaakt. Omdat de koeltunnel eraf was, kan je lekker overal bij. En gelijk Lees hier verder  » » »
 
           
  04-01-2014 - Passen en meten
Was het gisteren In elkaarmaken en uitelkaarmaken vandaag was het, geen weekend, maar passen en meten. Wie wel eens een eend gebouwd heeft, of een chassiswissel gedaan heeft, weet dat alles redelijk snel gemaakt is. Maar als je alles moet passen en meten, eigen beugels of andere montage delen moet maken, lassen, slijpen en zagen gaat het ineens niet zo snel. Wel veel leuker. Je kan het zelf maken
Lees hier verder  » » »
29-12-2013 - Smeerplan 22
Hoeveel smeernippels heeft je eend? wat zeg je? Vier stuks? Wat klinkt dat aanlokkelijk. En daarom zelf maar eens aan het tellen geslagen hoeveel smeernippels er nu inzitten. Best veel, heel veel eigenlijk. 22 stuks. Daar gaat wel een busje vet per keer doorheen of twee. Waarom zoveel smeernippels? Alles wat draait moet je smeren. Nu is het een 4x4 geworden met voor en achter een draaiende
Lees hier verder  » » »
 
           
  03-01-2014 - In elkaar en uit elkaar maken
De dag beginnen waar je gisteren mee geeindigd bent. Maar wat was dat ook alweer? Dan maar verder met wat we denken te moeten doen. Pingelingeling de bezorger van de onderdelen kwam het pakketje Remschijven van Brembo brengen. Ideaal! nu weten wat we gaan doen. Versnellingsbak en motor. Remschijven erop, verlengde aandrijfassen bakzijde erop, aandrijafassen wielzijde erop,
Lees hier verder  » » »
28-12-2013 - brievenbuskleptochtstriprubbertje!
Zaterdag? ja we konden het niet laten. Op de brug naast de 4x4 stond een Acadiane die eventjes een andere versnellingsbak kreeg. Vele handen maken licht werk zeggen ze wel eens. Maar ook; Three is a crowd. En dat was het ook wel onder de motorkap van de Acadiane en zodoende konden wij weer bezig met de Barbour en verder gegaan daar waar we gisteren (vrijdag) gebleven waren, de deuren.
Lees hier verder  » » »
 
           
  02-01-2014 - Gelukkig Nieuwjaar
Allereerst de beste wensen voor 2014. De feestdagen zitten erop. Vol gegeten en gedronken konden we vandaag weer de nodige kilo's eraf sleutelen. Althans, dat zouden veel mensen een zege vinden. Bij mij moet er niet al te veel af. Blijft er niets van over. Dus maar rustig aan begonnen in het nieuwe jaar. Het jaar van de 4x4. Namelijk 2014x4. Vanmorgen eerst een dekseltje gemaakt voor de
Lees hier verder  » » »
27-12-2013 - Upholstery!
De 'vreetzame' dagen zijn voorbij, de dagen van bezinning en denken hoe ga ik dit en hoe ga ik dat maken. Je bedenkt wel eens wat en je ziet het al helemaal voor je. Alleen nog "even" maken. En dat even duurt soms wat langer dan je dacht. Zo ook de deur panelen. Maar eerst konden de achterremmen van de Xantia op BX schijven afgemonteerd worden. De bouten waren binnen en niets stond nog tegen om Lees hier verder  » » »
 
           
  31-12-2013 - Volgend jaar verder
Maar eerst nog wat doen. De achterdeuren lagen nog op mij te wachten en ook de motor. Een paar kleine dingetjes alvorens de deuren definitief op slot te doen voor 2013. Eerst de motor afgemaakt. Rubbertje om de olieleiding bij het plaatwerk of geforceerde luchtkoeling beplating, V-Snaartje, de nieuw opgelaste M5 boutjes voor de dynamo kap bijgewerkt en een nieuw gaasje ervoor. De oude was ooit lang Lees hier verder  » » »
24-12-2013 - Kanabaliseren!
De laatste dag voor kerst, bijna kerstavond en met al die rare feestdagen, lijkt het alsof je weinig doet eof kan doen. Dus vandaag toch maar bezig gegaan en al met al veel gedaan. Allereerst vanmorgen Carbon folie gekocht en een nieuwe radio besteld. Het kan maar gedaan zijn. Daarna door naar de garage. Van de 07 zijn weer een aantal onderdelen gewisseld. Kanabaliseren van de 07 noemen we dat.
Lees hier verder  » » »
 
 
 
 

2 C V T R A V E L

         
 
  © Copyright 2014 - 2cvTravel. All Rights Reserved.

ADVERTEREN   Disclaimer  Contact