5-11-2013 - Koets &
chassis deel 3
In de afgelopen dagen hebben we
weer veel gedaan, alleen lijkt het soms niet
zo. Juist in de kleine dingen gaan veel tijd
zitten zonder dat je het ziet of alles
behandelen met Brunox, oude kit weghalen,
nieuwe aanbrengen of het leuke (not) schuren
van plaatwerk. Eerst de koets. Toen hij nog
zijn kop lag, kon je er makkelijk bij. Zo
konden we alles goed in de Brunox zetten en
vervolgens in de menie en dat met Motip
Strijkkit afkitten. Alle naden die we zagen
hebben we gekit. Meer dan normaal, maar om
er zeker van te zijn dat die naden dicht
zijn, kregen ze een laagje kit. We leven nou
eenmaal in een nat land met veel regen wat
roest en corrosie veroorzaakt. Vandaar dat
alles 2x of zelfs 3x behandeld wordt. Better
save than sorry. En zoals je kan zien op de
foto's zit er heel wat kit op.
Het chassis is rollend, al is het tijdelijk
maar geeft ons een mooi beeld wat waar moet
komen en hoe het er uit komt te zien
De koets staat weer op zijn pootjes, in die
zin, hij staat weer normaal. Tijd om de
binnenkant de laatste lassen te leggen en
daarna wanneer alles mooi vlak is, te
voorzien van een laag Brunox. Alles wat je
met dat rare spul behandeld wordt zwart of
paars. Een ideale grondlak voor verdere
behandeling. Wanneer dit droog is, kunnen we
de binnenkant kitten. Alle naden worden ook
hier voorzien van een nieuw laagje witte
carrosserie kit.
En als alles ligt te drogen, hebben we maar
een start gemaakt met het plaatwerk te
schuren. jeejjj !!! Achterspatborden,
voordeuren en de motorkap. Aan deuren mag
nog wel wat aan gedaan worden. Weer die
onderkant, met wat extra gaatjes. Wat is dat
plaatwerk dun. Dat wordt een klus voor
morgen. To be continued....
|