08-01-2014 - Poldermodel
Hoe ziet een Poldermodel er
eigenlijk uit? Als een Eend? Als een
Volkzwagen? Als een persoon? Geen idee en eigenlijk maakt
me dat ook geen fluit uit. Ze zeggen dat het
overleg is, vergaderen of ouwehoeren. Nou
dat hebben we vandaag wel gedaan. Niet voor
het eerst, maar eigenlijk continu om iets te
bedenken, uit te werken, op te meten, ver in
het voren te werken. Je moet immers weten
wat te doen. het is net schaken voor
gevordeden. En daar naar toe werken op een
pragmatische en logische manier. Dus vandaag
de hele ochtend bezig geweest met de vraag:
Hoe gaan we een benzinetank maken en waar
komt deze en hoe gaan we die vullen en waar
komt het eruit en wat voor vlotter gaan we
gebruiken? En er zijn best veul
mogelijkheden. Welke neem je dan? Budget
technisch, Simpel etc etc
Na een paar uurtjes zijn we er (denken we)
er uit. Het wordt een vrij platte tank van
plusminusongeveer 8cm hoog en dan onder de
achterbank van de Aygo met een hap eruit
voor het serviceluik. Vullen kan via de
normale plek, zoals iedere normale eend,
vlotter van VDO en een normale benzineslang
aansluiting. Wel met een buffertank van 0,5
liter bij de motor zodat je ten alle tijden
benzine in de carberateur hebt. Idee
gesmeden, nu op de PC uitwerken op het ook
kan.
Daarna maar eens wezen techtylen,
zwartwerken of hoe je het ook noemt. Lekker
alles in de dikke prut gezet zodat het kan
drogen. En als je dan toch moet wachten, kan
je het wachten met het nuttige verenigen.
Verder klussen. De versnellingsbak, cardan
en diff uitlijnen. Nog nooit gedaan in de
07. Dat was gewoon ouderwets de motor erin
pleuren, vast bouten en rijden. Nu wordt
alles uitgelijnd met een laser. Zo min
mogelijk onbelans. Dat is ons idee. Morgen
maar eens verder met alle andere ideeen. Praat mee in de 2cvTravel groep op:
https://www.facebook.com/groups/2cvtravel/
To be continued.... |