16-01-2014 - Prototypisch
De Tunnel. Om een tunnelvisie van
te krijgen zoals CWS het mooi verwoorde.
Want je hebt van voor naar achter gezien,
een gat in de voetenbak met een knik erin,
wat draaiende delen van verschillende
diameters, wat uitstekende delen van de
transferbox en een bewegend deel, de in- en
uitschakel hendel. Dat moet afgedekt worden.
Dan loopt er een as door de auto die ook
afgedekt moet worden en een middendeel waar
een tussenlager zit met ook weer een andere
diameter en eigenlijk geen ruimte ivm de
stoelen. Die loopt dan weer verder naar
achteren waar weer een as loopt van een
kleiner diameter dan het tussenlager die
weer aan moet sluiten op de tunnel in de
koets die ook weer een andere diameter heeft.
Voor diegene die het nog volgen; petje af!
Al met al geen sinecure om dit even uit 1
stuk blik te hakken en te zagen. Dat kunnen
wij niet. Maar waar begin je? nou dan maar
met een tube te maken op het achterste deel,
een tube op het voorste deel en dan maar
zien hoe je de gaten dicht en hoe je het
tussenlager af gaat dekken. Met neme wat
rest delen (geen afval stukjes, want ze
liggen niet in de prullenbak, dus noemen we
het restdelen : ) En plakt en bakt wat aan
elkaar en zo langzaam aan vormt zich een
tunnel die past en afsluit. Het prototype is
geboren. Voor de oplettende beeldbuiskijker,
ja er moet nog een gat, luik of deurtje in
om ook bij de voorste smeernippel te komen
van de as.
Je bent een hele dag bezig met alleen
puzzelen, meten, buigen, zagen, knippen,
lassen en tekenen om iets te creeren wat er
niet is, maar er wel moet komen. In deze
willie-wortel-tijd-verdrijf-bestedingen gaat
veel tijd zitten. Morgen maar weer eens
verder met de tunnel. Of we maken het
prototype af, en gebruiken die, of we maken
een hele nieuwe. Daar moet ik maar eens een
nachtje over slapen. ZZzz ZZ zzz
Praat mee in de 2cvTravel groep op:
https://www.facebook.com/groups/2cvtravel/
To be continued.... |