27-01-2014 - Geduld wordt
beloond.
Wachten op de onderdelen, wachten
op de tellers, wachten op de tank, wachten
op de tunnel (Pierre did you get my email?),
maar geduld wordt beloond. Zo was ik
zaterdag nog bezig met tetris om alle
knopjes en metertjes te passen en te meten
in het tellerhuis XL. Extra Large, maar ook
Extra Vol. Gewapend met diverse gatenzagen,
schuur- en vrees attributen en een prachtige
kofferklep strip met Citroen erop (Dankjewel
Erik) naar de eendenwacht in Vlaardingen.
Nog 1x nameten, nog 1x extra zeker te weten
dat het goed zit, met een klein boortje de
punten geboord. Dan was het toch echt tijd
om de grote gaten te maken. Eerst de kleine
en daarna de grote. Deze wat geruimd zodat
de meters goed passen met 0,5 speling en ook
de andere knopjes. Dat ging lekker snel en
nog voor de middag had ik van het dashboard
of tellerhuis een ERU Gatenkaas gemaakt waar
Emmentaler jaloers op is. Alle knopjes en
meters erin, passen in de auto en hopen dat
alles naar wens zit, en dat zit het. Goed te
zien, goed te bedienen. Nu alleen nog "even"
alles aansluiten. Dat is vers twee. Het huis
moet nog bekleed worden met carbon wrap of
carbon bad. Het eerste is wat dikker stugger
en lastiger te vormen. Kan wel veel hebben,
maar het andere is wat gevoeliger voor
beschadigingen, dunner en makkelijker voor
alle hoekjes en gaatjes. Wrappen kunnen we
zelf, en het bad moet Green-Duckman doen.
Het is om het even.
Omdat ik klaar was met de tellers ging ik
even kijken bij het lasbedrijf hoe het staat
met de tank. Hij lag klaar maar was nog niet
afgeperst. Samen hebben we de tank afgeperst,
gecontroleerd en gekeken of alles in orde
was. En dat was het. Alleen zit de ring bij
de vlotter er nog wel op. Misschien dat we
die zelf nog wat kleiner gaan slijpen. Dat
zal de montage uitwijzen. Evenals waar de
gaten komen voor de scharnieren/bevestigingspunten
om de tank vast in de auto te krijgen.
Na het persen terug naar de eendenwacht en
gelijk in de auto gezet om te passen. Waar
moet nog een stootrubbertje komen, maar moet
wat en hoe moet dit en dat en zus en zo. De
Vulbuis tuit is er opnieuw opgezet, helemaal
in de top en in een hoek van 5 graden voor
de beste vulling. Eenzelfde manier heb ik nu
ook in de 07. En de ontluchting? Die heb ik
in de 07 ook niet en ik tank nooit met mach5
mijn tank vol, maar halve kracht. We zullen
het zien en anders kunnen we er alsnog een
buisje inleggen.
Zitting erop, past ook, vastmaken gaat ook,
rugleuning erop om te kijken of dat ook goed
komt en hoe we die vast gaan zetten en hoe
we de leuning klapbaar gaan maken. Het lijkt
erop dat alles wat we bedacht hadden, werkt,
klopt en functioneert, wanneer we het
definitief vast gaan zetten. Genoeg te doen
deze week. Morgen weer verder....Praat mee in de 2cvTravel groep op:
https://www.facebook.com/groups/2cvtravel/
To be continued.... |