Pagina 1 Pagina 2 Pagina 3 Pagina 4 Pagina 5 Pagina 6 Pagina 7 Pagina 8
 
 
 
     
 
27-01-2014 - Geduld wordt beloond.
Wachten op de onderdelen, wachten op de tellers, wachten op de tank, wachten op de tunnel (Pierre did you get my email?), maar geduld wordt beloond. Zo was ik zaterdag nog bezig met tetris om alle knopjes en metertjes te passen en te meten in het tellerhuis XL. Extra Large, maar ook Extra Vol. Gewapend met diverse gatenzagen, schuur- en vrees attributen en een prachtige kofferklep strip met Citroen erop (Dankjewel Erik) naar de eendenwacht in Vlaardingen.

Nog 1x nameten, nog 1x extra zeker te weten dat het goed zit, met een klein boortje de punten geboord. Dan was het toch echt tijd om de grote gaten te maken. Eerst de kleine en daarna de grote. Deze wat geruimd zodat de meters goed passen met 0,5 speling en ook de andere knopjes. Dat ging lekker snel en nog voor de middag had ik van het dashboard of tellerhuis een ERU Gatenkaas gemaakt waar Emmentaler jaloers op is. Alle knopjes en meters erin, passen in de auto en hopen dat alles naar wens zit, en dat zit het. Goed te zien, goed te bedienen. Nu alleen nog "even" alles aansluiten. Dat is vers twee. Het huis moet nog bekleed worden met carbon wrap of carbon bad. Het eerste is wat dikker stugger en lastiger te vormen. Kan wel veel hebben, maar het andere is wat gevoeliger voor beschadigingen, dunner en makkelijker voor alle hoekjes en gaatjes. Wrappen kunnen we zelf, en het bad moet Green-Duckman doen. Het is om het even.

Omdat ik klaar was met de tellers ging ik even kijken bij het lasbedrijf hoe het staat met de tank. Hij lag klaar maar was nog niet afgeperst. Samen hebben we de tank afgeperst, gecontroleerd en gekeken of alles in orde was. En dat was het. Alleen zit de ring bij de vlotter er nog wel op. Misschien dat we die zelf nog wat kleiner gaan slijpen. Dat zal de montage uitwijzen. Evenals waar de gaten komen voor de scharnieren/bevestigingspunten om de tank vast in de auto te krijgen.  Na het persen terug naar de eendenwacht en gelijk in de auto gezet om te passen. Waar moet nog een stootrubbertje komen, maar moet wat en hoe moet dit en dat en zus en zo. De Vulbuis tuit is er opnieuw opgezet, helemaal in de top en in een hoek van 5 graden voor de beste vulling. Eenzelfde manier heb ik nu ook in de 07. En de ontluchting? Die heb ik in de 07 ook niet en ik tank nooit met mach5 mijn tank vol, maar halve kracht. We zullen het zien en anders kunnen we er alsnog een buisje inleggen.

Zitting erop, past ook, vastmaken gaat ook, rugleuning erop om te kijken of dat ook goed komt en hoe we die vast gaan zetten en hoe we de leuning klapbaar gaan maken. Het lijkt erop dat alles wat we bedacht hadden, werkt, klopt en functioneert, wanneer we het definitief vast gaan zetten. Genoeg te doen deze week. Morgen weer verder....

Praat mee in de 2cvTravel groep op: https://www.facebook.com/groups/2cvtravel/
To be continued.... 

 
 

Quick Links:
Project 4x4

 
 
 
 

2 C V T R A V E L

         
 
  © Copyright 2014 - 2cvTravel. All Rights Reserved.

ADVERTEREN   Disclaimer  Contact