3-02-2014 - Gatenzaag
model.
Een lastige klus, schuif je
makkelijk vooruit. Maar er komt een tijd dat
je het alsnog moet doen. 1 van die klussen
was de vulpijp van de benzine tank maken.
Gebruik makend van het originele gat, naar
de RVS benzinetank onder de achterbank. Je
ziet het voor je, je weet hoe en wat, alleen
je moet het nog even uitvoeren. Met
psychologische steun van Edwin V. hebben we
maar gedaan wat we al dagen dachten te
willen doen. Zagen! maar eer dat het
kon, hadden we nog 1 hobbeltje en dat was de
passing van de aansluitingen. Aansluiting
tank is 40 en originele vulpijp is 45. Met
een Lloyds Register goedgekeurde slang uit
de watersport van rond 40 met een paar RVS
slangenklemmen konden we het plan uitvoeren.
Ik zagen, en Edwin foto's schieten. Wat een
rolverdeling.
Ik kan je vertellen dat als je een gat van
40mm in een Kevlar achterscherm wat net
gespoten is moet zagen, best pijn doet.
Herstellen is lastig dus moet het goed zijn
en goed gaan. Met steun van Edwin V. (lijkt
wel een crimineel zo, maar dat is hij niet)
de gaten zaag op de tol en boren maar. Eerst
het achterscherm, daarna het binnenscherm.
Het binnenscherm nog iets uitgeknabeld met
een rare knabelschaar en dat weer vlak
gevijld. Dan de slang op maat, en alles erop.
Appeltje eitje achteraf, maar als je weet
hoeveel werk er in zit!!! Je ziet het er
niet aan af.
De vulpijp zit aangesloten, en er kan
theoretisch benzine in. Alleen dat eene
lastige rubber om je vulbuis in het scherm
nog. Dat wordt een uitdaging voor morgen.
Het ronde gat in het achterscherm onrond
vijlen en hopen dat het rubber er wel in
past. Edwin, dank voor je hulp en het passen
van je luchtfilters. Morgen weer verder......Praat mee in de 2cvTravel groep op:
https://www.facebook.com/groups/2cvtravel/
To be continued.... |