Pagina 1 Pagina 2 Pagina 3 Pagina 4 Pagina 5 Pagina 6 Pagina 7 Pagina 8
 
 
 
     
 
3-02-2014 - Gatenzaag model.
Een lastige klus, schuif je makkelijk vooruit. Maar er komt een tijd dat je het alsnog moet doen. 1 van die klussen was de vulpijp van de benzine tank maken. Gebruik makend van het originele gat, naar de RVS benzinetank onder de achterbank. Je ziet het voor je, je weet hoe en wat, alleen je moet het nog even uitvoeren. Met psychologische steun van Edwin V. hebben we maar gedaan wat we al dagen dachten te willen doen. Zagen!  maar eer dat het kon, hadden we nog 1 hobbeltje en dat was de passing van de aansluitingen. Aansluiting tank is 40 en originele vulpijp is 45. Met een Lloyds Register goedgekeurde slang uit de watersport van rond 40 met een paar RVS slangenklemmen konden we het plan uitvoeren. Ik zagen, en Edwin foto's schieten. Wat een rolverdeling.

Ik kan je vertellen dat als je een gat van 40mm in een Kevlar achterscherm wat net gespoten is moet zagen, best pijn doet. Herstellen is lastig dus moet het goed zijn en goed gaan. Met steun van Edwin V. (lijkt wel een crimineel zo, maar dat is hij niet) de gaten zaag op de tol en boren maar. Eerst het achterscherm, daarna het binnenscherm. Het binnenscherm nog iets uitgeknabeld met een rare knabelschaar en dat weer vlak gevijld. Dan de slang op maat, en alles erop. Appeltje eitje achteraf, maar als je weet hoeveel werk er in zit!!! Je ziet het er niet aan af.

De vulpijp zit aangesloten, en er kan theoretisch benzine in. Alleen dat eene lastige rubber om je vulbuis in het scherm nog. Dat wordt een uitdaging voor morgen. Het ronde gat in het achterscherm onrond vijlen en hopen dat het rubber er wel in past. Edwin, dank voor je hulp en het passen van je luchtfilters. Morgen weer verder......

Praat mee in de 2cvTravel groep op: https://www.facebook.com/groups/2cvtravel/
To be continued.... 

 
 

Quick Links:
Project 4x4

 
 
 
 

2 C V T R A V E L

         
 
  © Copyright 2014 - 2cvTravel. All Rights Reserved.

ADVERTEREN   Disclaimer  Contact