Citroen 2cv 4x4 Barbour
Citroen 2cv 4x4 Barbour. Misschien wel de enige Citroen 2cv in zijn soort. De beste 4x4 by far zoals Louis Barbour (UK) dat zelf zegt. We kennen verschillende 4x4 varianten, waarvan de Citroen 2cv AZ Sahara wellicht de bekendste is. Ook de Fransman Voisin heeft diverse 4x4's gemaakt en verkocht. Maar deze 4x4, de barbour, is anders dan alle andere die er zijn. Een sterk, oersterk chassis met 4x4 techniek die zelf is ontwikkeld en tot op de dag van vandaag, ook door wordt ontwikkeld. SeriesIV krijgen een nieuw chassis, lichter en sterker, laser gesneden staal en met precisie gelast. Al lang droom ik van een 4x4, en met de komst van de Barbour modellen is dit alleen maar sterker en sterker geworden. En soms moet je de knoop doorhakken, en het gewoon doen. En dat heb ik gedaan. Ik ga een Citroen 2cv 4x4 Barbour bouwen. Niet in 1x zoals de meeste dat hebben gedaan, maar in stappen. Het kost immers genoeg geld. De Citroen 07, de zwart met oranje Citroen 2cv die ook wel de 07 wordt genoemd zal langzaam transformeren naar een Lange afstands Rally Raid Citroen 2cv 4x4. Niet gebouwd voor de 4x4 offraod trails, maar om self supported door de meest afgelegen gebieden te kunnen rijden, rivier kruisingen, blubber en modder maar ook steile bergpassen alleen te kunnen rijden. Dat gaat de 07 worden........een 4x4.
 
 
 
 
Pagina 1 Pagina 2 Pagina 3 Pagina 4 Pagina 5 Pagina 6 Pagina 7 Pagina 8
 
  23-12-2013 - Stoelendans deel 1 van ?
Welke stoelen zal ik erin zetten? De huidige Sparco kuipstoelen met verstelbare leuning? Originele 2cv stoelen met de rubbers van ECAS en een hoofdsteun of Sport stoelen van QSP of Sparco of stoelen uit een C1, een Aygo of een 107? Ik kan je vertellen dat die keuze niet zo heel simpel is. Haken en ogen, te breed of te duur, te zwaar, te dit en te dat. En je komt op een punt dat je een keuze moet maken.
Lees hier verder  » » »
14-12-2013 - Van 4x2 naar 4x4!
Afgelopen vrijdag was er geen update omdat we niet gesleuteld hebben, maar gewinkeld. Shop til you drop. 'S-cohtend waren we om 0800h vertrokken naar Biesheuvel in Nieuwendijk. Een prachtige winkel met van alles en nog wat op het gebied van tuning en racing. Na een uur te hebben gekwijld, stoeltjes geprobeerd en wat koffie geproefd te hebben stelden we de navi in op The Autosport Company in Waalwijk. (ook wel Biesheuvel 2 genoemd). Daar aangekomen Lees hier verder  » » »
 
           
  20-12-2013 - Weer een deuren dag!
Weer die saaie deuren vandaag. Gisteren allemaal deels opgebouwd, vandaag deels afgemaakt. De rest van de sluitingen erop maar ook de binnenkant van de buitenplaat bekleed met Xtreme foam. Geluid demping, warmte en het zal nog wel wat positieve eigenschappen hebben. Alle vier de deuren met dit spul bekleed. Zal ik dan straks op de snelweg dit keer 'wel' mijn radio horen? Dat zou fijn zijn.
Lees hier verder  » » »
12-12-2013 - Opbouwen!
Gisteren stiekem al een klein beginnetje gemaakt. Het schreeuwt om aangepakt te worden. Bouw mij! maak mij! Maar vandaag konden we dan echt beginnen met het opbouwen van de Barbour - Alias 07. Maar waar begin je? Alles was eraf, en alles moet er weer op. De draadboom was al gecontroleerd en aangepast. En deze zit nu met nieuwe plakkers vast op de vers gespoten koets waar later nog nieuwe
Lees hier verder  » » »
 
           
  19-12-2013 - dak deuren klep!
Gisteren een snipperdag genomen wegens wat andere activiteiten maar toch wat 'huiswerk' meegenomen. Een klus waar je liever niet aan denkt of überhaupt aan wilt beginnen. Het raam van je dakje vervangen. Waarom zou je denken. Hij was niet stuk, verwarmd en helemaal goed. Wel een beetje beschadigd door de oude 5e deur die erin zat maar verder zeer goed bruikbaar. En toch een ander raam Lees hier verder  » » »
11-12-2013 - Eendje halen!
Woensdag de dag dat we de eend, op konden halen. Met 2 auto's en de ambu aanhanger naar Autobedrijf Schalkoort in Hoek van Holland. Gelukkig is het mooi weer en geen regen. Dus geen rare doeken of zeilen nodig om de vers gespoten koets te beschermen. Daar aangekomen stond alles nog in de grote spuitcabine waar normaal de vrachtwagens en bussen in gaan. Inladen, vastsjorren, beschermen en op naar de eendenwacht. Bij het uitladen leg je eerst Lees hier verder  » » »
 
           
  17-12-2013 - Deurendag!
Wat zijn die deuren Kwalitatief Uitermate Teleurstellend om ze weer in elkaar te maken. Niet alleen het feit dat ze net gespoten zijn en anders dan anders zeer voorzichtig te werk moet gaan, had ik ook nog eens het lumineuze idee om alle ramen ook te vervangen voor Groen getint glas. Staat leuk zullen we maar zeggen, maar wat een [piep] werk zeg. Dat houd dus in dat je een deur echt tot de laatste
Lees hier verder  » » »
10-12-2013 - Oranje bij Autobedrijf Schalkoort!
En toen was alles glimmend oranje gespoten! Te zien op de facebookpagina van Autobedrijf Schalkoort. Honderd miljoen jaar geschuurd om dit resultaat 'hopend' te krijgen. De mannen hebben er een kunstwerk van gemaakt. Ze hebben het onmogelijke gedaan. Van lelijk eendje naar een mooie 4x4 Glimeend. Ik kan alleen maar zeggen dat ik super blij ben en super trots op wat deze mannen gepresteerd Lees hier verder  » » »
 
           
  16-12-2013 - Hoe heet ie eigenlijk?
Na een hele dag weekend, weer uitgerust bezig een de Barbour. Zoveel dingen te doen, waar te beginnen? Nu de achterkant van het chassis klaar is, kunnen we aan de voorkant verder. Alhoewel. Dan moet de 07 uit elkaar en daar rij ik nu nog dagelijks in. Dus slaan we dat vandaag maar even over. Maar er komt een moment dat de 07 zijn laatste meter gereden heeft. Dan moeten de donor delen eruit. Geen ontkomen aan, maar wanneer? Deze week?
Lees hier verder  » » »
 
06-12-2013 - Vijftig tinten grijs!
Van Code Oranje naar vijftig tinten grijs. Gisteren hadden we de koets en al het ander plaatwerk naar de Spuiter gebracht en dan blijft een vrij lege werkplaats over. Wat te doen? De een is bezig met andere verplichtingen en de ander pakt de onderdelen om die vervolgens grijs (AC136 Gris Rose) te spuiten. Een leuke verassing zo voor het weekend.
Lees hier verder  » » »
 
 
 
 

2 C V T R A V E L

         
 
  © Copyright 2014 - 2cvTravel. All Rights Reserved.

ADVERTEREN   Disclaimer  Contact