Pagina 1 Pagina 2 Pagina 3 Pagina 4 Pagina 5 Pagina 6 Pagina 7 Pagina 8
 
 
 
     
 
07-01-2014 - Zwart werker
Nederland (en vele andere) hebben het nadeel dat het wel eens regent of nog erger, en dan ligt het hele land plat:  sneeuw. Niet erg als je een beetje kan (door)rijden, maar de gemeentes moeten dan zo nodig met zout gaan strooien zoals zwarte piet met strooigoed. Alle kanten op! En als het zout op is, badzout!?!? Nou ruikt badzout wel erg lekker, alleen heeft, net als het echte strooigoed, de nare eigenschap dat Eenden daar nogal van gaan roesten. En om roest tegen te gaan heeft de petrochemische industrie een goedje ontwikkeld dat het minder erg is dat er zout op de weg ligt. Tectyl!

Als je een Barbour bouwt pak je het groot aan. Dus met 60 liter Tectyl in een barrel !!!! moet het wel lukken. toch? 
Gelukkig kan ik dit omniet gebruiken, dat wat ik nodig heb. De rest gaat terug. Helaas. ja en dan maar ergens beginnen. Eerst alles weer uitelkaarmaken, koest omhoog, doekje op de grond, en met een dikke kwast de ruwe olie, want daar lijkt het op, maar kwasten en smeren. Een heerlijk klusje waare het niet dat alles boven je hoofd is. Zwart werker wordt je erdoor. Nadeel ten opzichte van kwasten is dat je het twee keer moet doen, om alles goed gedekt te krijgen. Verse lak is vettig en te glad om in 1x te dekken. Vandaag laag 1 en morgen met tegenzin, laag 2.

En zoals altijd, een K-klus moet je afwisselen met een leuke klus. Dus de beugels van de bumper maar eens behandeld en in de lak gezet. Roest dat ook wat minder snel. En last but not least, de kentekenhouder met een plaat, uitgemeten en gaatjes geboord in de vers gespoten achterklep. au!  De houder is er inmiddels alweer af en dient een ander doel. Misschien morgen weer een doel verzinnen. Tectyleren ofzo.

Bijna vergeten. Het/De chassisplaat die op het chassis vast zit, weer eraf gehaald en met het dunst mogelijke plakstrip de vlakke delen beplakt. Als je dan de plaat erop legt, en de koets vast maakt gaat het niet zo kraken en rammelen onder het rijden. De resonantie wordt dan gereduceerd tot nagenoeg nul. Hoor ik eindelijk eens een keer muziek uit de radio.

Praat mee in de 2cvTravel groep op: https://www.facebook.com/groups/2cvtravel/
To be continued.... 

 
 

Quick Links:
Project 4x4

 
 
 
 

2 C V T R A V E L

         
 
  © Copyright 2014 - 2cvTravel. All Rights Reserved.

ADVERTEREN   Disclaimer  Contact