11-02-2014 - 4 keer 4 op
de 4 koloms.
Gisteravond zijn de heren Aj en
Thomas nog enkele uren doorgegaan met de
remmen. De auto is voor het gemak verplaatst
van de 2 koloms naar de 4 koloms brug om zo
overal goed bij te komen. En voor het werk
aan de remmen is het prettig werken op een 4
koloms. Vanmorgen ben ik weer aan de slag
gegaan en om te beginnen heb ik maar eens 20
liter opgehaald bij de pomp in een Jerrycan.
Terug de nieuwe maagdelijke RVS tank
volgooien met de eerste 20 liter. klots
klots en ineens halverwege hoorde ik klots
klots in stereo. Das nie goe nie. Bleek dat
het voor bij het filter lekte. Snel er wat
onder en kijken wat er lekt. Hips, het
stroomt uit de ribbelbuis. Brug omhoog en
bij de tank de benzinetoevoer afgedopt.
Bleek dat er bij het monteren van de nieuwe
flexibele benzineleiding een scheurtje zat.
Alles weer in orde gemaakt en konden we de
rest van de benzine erin gooien. Tank is
dicht, leiding is dicht, alles in orde.
En nu de wagen op de 4 koloms staat, kan je
ook heel makkelijk de wagenhoogte afstellen.
Althans als het een normale eend zou zijn,
dan wel. Want wat is hoog en wat is laag op
een Barbour 4x4. Wat is standaard? Geen idee.
Dan maar op het oog de wagen gesteld. Voor
staat hij 5 cm hoger (dacht ik) en achter
8cm hoger (en dat is ook even een gok).
Anyway hij staat een stuk hoger op zijn
verlengde assen. En het misstaat absoluut
niet.
Voor de rest lekker aangerommeld. Onderkant
de punten in de tectyl gezet waar de 2
koloms ruste, gepoogd het zonnedakje te
monteren. Mislukt. Dak gecontroleerd of het
goed opend en sluit, een contactslot
gemonteerd (voor het eerst sinds 1999 weer
een contactslot zoals het hoort, wat fijn :
)) en wat andere kleine bezigheden. Maar
geen tunnel vandaag. Hoop toch echt dat ie
er morgen er is. We zullen het zien. Morgen weer
verder....
Praat mee in de 2cvTravel groep op:
https://www.facebook.com/groups/2cvtravel/
To be continued.... |