Pagina 1 Pagina 2 Pagina 3 Pagina 4 Pagina 5 Pagina 6 Pagina 7 Pagina 8
 
 
 
     
 
11-02-2014 - 4 keer 4 op de 4 koloms.
Gisteravond zijn de heren Aj en Thomas nog enkele uren doorgegaan met de remmen. De auto is voor het gemak verplaatst van de 2 koloms naar de 4 koloms brug om zo overal goed bij te komen. En voor het werk aan de remmen is het prettig werken op een 4 koloms. Vanmorgen ben ik weer aan de slag gegaan en om te beginnen heb ik maar eens 20 liter opgehaald bij de pomp in een Jerrycan. Terug de nieuwe maagdelijke RVS tank volgooien met de eerste 20 liter. klots klots en ineens halverwege hoorde ik klots klots in stereo. Das nie goe nie. Bleek dat het voor bij het filter lekte. Snel er wat onder en kijken wat er lekt. Hips, het stroomt uit de ribbelbuis. Brug omhoog en bij de tank de benzinetoevoer afgedopt. Bleek dat er bij het monteren van de nieuwe flexibele benzineleiding een scheurtje zat. Alles weer in orde gemaakt en konden we de rest van de benzine erin gooien. Tank is dicht, leiding is dicht, alles in orde.

En nu de wagen op de 4 koloms staat, kan je ook heel makkelijk de wagenhoogte afstellen. Althans als het een normale eend zou zijn, dan wel. Want wat is hoog en wat is laag op een Barbour 4x4. Wat is standaard? Geen idee. Dan maar op het oog de wagen gesteld. Voor staat hij 5 cm hoger (dacht ik) en achter 8cm hoger (en dat is ook even een gok). Anyway hij staat een stuk hoger op zijn verlengde assen. En het misstaat absoluut niet. 

Voor de rest lekker aangerommeld. Onderkant de punten in de tectyl gezet waar de 2 koloms ruste, gepoogd het zonnedakje te monteren. Mislukt. Dak gecontroleerd of het goed opend en sluit, een contactslot gemonteerd (voor het eerst sinds 1999 weer een contactslot zoals het hoort, wat fijn : )) en wat andere kleine bezigheden. Maar geen tunnel vandaag. Hoop toch echt dat ie er morgen er is. We zullen het zien. Morgen weer verder....

Praat mee in de 2cvTravel groep op: https://www.facebook.com/groups/2cvtravel/
To be continued.... 
 
 

Quick Links:
Project 4x4

 
 
 
 

2 C V T R A V E L

         
 
  © Copyright 2014 - 2cvTravel. All Rights Reserved.

ADVERTEREN   Disclaimer  Contact