09-01-2014 - Bladzijde 76
Als er een handleiding was, als
er een beschrijving was, als er een how-to
was, als er een bladzijde 76 was dan waren
we daar vandaag, en konden we die omslaan.
Alleen er is geen handleiding,
gebruiksaanwijzing of iets wat duid op hoe
je een bouwpakket schaal 1 op 1 in elkaar
moet zetten. We moeten het zelf verzinnen,
zelf passen meten en klussen in de hoop dat
het goed gaat. En dat gaat het, alleen door
het gebrek aan een handleiding oid duurt het
wat langer allemaal, terwijl je sneller
wilt. Soms worden delen wel 6 keer in elkaar
en uit elkaar gehaald, voordat het echt in
elkaar gezet kan worden. En soms lukt het
niet of haal je het niet wat je wel zou
willen halen, als doelstelling. Zoals
gisteren had ik de goede moed dat we vandaag
de koets op het chassis konden zetten, en
dit keer ook vast schroeven.
Doel gehaald? je leest het zo.
Hoe gaan we dit doen, zonder bladzijde 76?
Wederom zoals iedere dag maar beginnen met
de nodige cafeine en dan maar beginnen. Met
nieuwerwetse chassisband, op maat gesneden,
van bitumen alles klaar gelegd. vast gelijmd
gaten in geponst en dan kom je er achter dat
je nu nog makkelijk bij de open veerpotten
kan komen om die af te werken met een
glijgoot van kunstof. Alles opmeten, op maat
maken, gaatjes boren, schroeven afkorten,
vastzetten. En dan kon dan eindelijk de
koets erop. Met wat passen en meten en wat
wurmen konden de M7 boutjes erin en achterin
de M8. En dan zie bij het vast zetten dat je
ook een stuk chassisband moet plaatsen op de
achterbrug en de achterbrug poten. Dan zit
het mooi en past alles perfect. Alleen het
was alweer tijd, einde dag, wat vliegt de
tijd als je bezig bent. bezig met uitdeken,
uitmeten, testen en verschillende keren in
elkaar en uit elkaar. Morgen dan maar verder
of maandag. De koets kan dan weer omhoog,
wat band ertussen en weer omlaag, vastzetten
die hap. Was er maar een pagina 76 van een
bouw beschrijving, dan zat de koets er
vandaag al op. . .Praat mee in de 2cvTravel groep op:
https://www.facebook.com/groups/2cvtravel/
To be continued.... |