8-11-2013 - Koets &
chassis deel 5
En toen was het alweer vrijdag.
Tijd om wat leuke dingen te doen. De
schokbrekers monteren die gisteren op de
stoep thuis stonden. Een simpel klusje. Je
besteld online een set voor schokbrekers van
Gabriel en een set voor achter. Volgende dag
heb je ze en kan je ze monteren. Althans tot
zover de theorie. Soms vergeten we even dat
het een barbour chassis is en dan niet alles
vanzelf sprekend is. En dus ook niet de
schokbrekers. De achter schokbrekers zijn te
lang en moet er klaarblijkelijk 2 setjes van
voor op gemonteerd worden. Dat wordt weer
nieuwe bestellen.
Dan maar verder met het leuke werk wat er
is. Schuren. Het zou verboden moeten worden
wat een kwalitatief uitermate, nouja je kent
het wel. Maar het moet gebeuren. Voorbumper,
achterbumper een aangepaste smalle
koplampsteun van een 21pk, of azam, de
handrem en de stuurstang. Nadat het
geschuurd is en alles is weer lekker glad en
schoon mag alles in de primer en dan een
laagje of 2 Motip zwart op de onderdelen die
zwart moeten en ook een laagje of 2 op de
overige delen die grijs moeten worden. AC136
op kleur gemengd in een spuitbus. Ideaal.
En tussen al het geschuur door kijken en
brainstormen wat te doen met: en deze keer
de achterkant. Gaan we normale 2cv
achterlichten plaatsen of AK lampjes (duplo),
gaan we een normaal formaat kenteken op de
normale plaats plaatsen of een vierkante
plaat op de achterklep met een lampje. Als
we die vierkante plaat nemen, kunnen we op
die plek een lier half inbouwen. Of we maken
het eerst origineel en passen het later aan.
Of.... genoeg keuze als je een auto aan het
bouwen bent. Weet jij het? Geef je mening in
de 2cvTravel groep op:
https://www.facebook.com/groups/2cvtravel/
To be continued....
|