2008 Raid Iceland
4 july tot en met 4 aug 2008 is derde Raid Iceland. Normaal nemen alleen Denen, Noren en of Zweden mee, maar dit keer ook een paar Nederlanders, Duisters, Engelse, Franse en Portugeese. Frank sf en Eveline nemen deel in de roemruchte "07", Rudi gaat in zijn Mehari en Erik en Digna in hun 2cv AZam, Leen in zijn 2cv Charleston en Alfred en Marja in hun Laponie eend. Voordat we met de 07 kunnen vertrekken zullen we de auto wederom moeten verbouwen van een offroad-blubber-eend naar een on/offroad endurance rockbuster duck. De wegen in IJsland zijn veelal van grind. hoewel de wegen in de steden weer perfect geasfalteerd zijn gaan we toch uit van de slechste wegen. Eer dat de 07 weer road ready is, zal er wederom veel moeten gebeuren.

Van: Faroer Island - Denemarken
naam: Denemarken - Danmark
Zeemijlen: teveel

Temp: 10 graden
Weer: droog en bewolkt

Zaterdag 2 Augustus
Gisterenavond weer in de Viking Club gezeten. Gert en Hermien begonnen deze keer anders als anders met hun nummers, we waren gelijk van onze apropos. Maar goed het was erg gezellig. We waren allemaal wel in opperbeste stemming, zeker omdat we wisten dat dit ons laatste nachtje was op de boot.
Na een lekker nachtje in de hut, de meeste van ons hebben wel redelijk geslapen, werden Frank en ik uitgenodigd door Digna en Erik om te ontbijten bij het ontbijtbuffet. Marja en Alfred zaten er ook al, dus toch met zijn zessen ontbijten.
Na het ontbijt begon het vervelen weer, we moesten namelijk nog een hele dag op deze boot, zeker tot 18:00 uur en dan duurt het echt lang. Maar we hadden vandaag onze zinnen gezet om mee te doen met de bingo, echter dat was om 15:00 uur en toen hadden we een driversmeeting, BALEN!!!!
Het zonnetje begon heerlijk te schijnen, dus we hebben een plekje in de zon en uit de wind opgezocht en hebben daar de hele dag gezeten met Alfred, Marja, Digna, Erik, Frank en ik. Rudi lag nog te slapen, die werd pas om 14:00 uur wakker. Leen en Wilfried waren Discovery aan het kijken en Joost en Floor hadden we eigenlijk geen idee van.
Er valt eigenlijk weinig te vertellen over deze dag behalve dat we van de wc naar de stoelen zijn gelopen, van de stoelen naar het koffiehuisje en weer terug, van de stoelen naar het restaurantje en weer terug. Het was zeg maar erg boeiend!!! Maar goed de humor was er nog steeds en het was al met al best gezellig.
Om 15:00 uur hadden we driversmeeting op dek 8, dus eindelijk 15:00 uur en op naar dek 8. Iedereen was er, maar zoals altijd was het wachten op Dan en Karen, ach dat maakt het compleet natuurlijk. Dan en Karen hadden cadeautjes/kleinigheidjes gekocht voor een aantal mensen, wij (L,W,A,M,E,D,F en E) zaten hier niet bij. Rudi kreeg een cadeautje omdat hij volgende keer maar iemand mee moest nemen, dan reed hij niet zo hard. Hij kreeg een leuk schaapje. Joost en Floor kregen ook een cadeautje omdat ze altijd zo vrolijk waren, ach ja dat waren wij ook, maar dat zagen ze niet! Helaas pindakaas. Wilfried sprak nog even over zijn vrienden die hem geholpen hadden en deed een uitnodiging voor iedereen om te komen eten, maar speciaal voor ons. Toch leuk! Dit gehele gezellige gebeure duurde tot een uur of 16:00 uur. Fijn nog 1,5 uur te gaan en de Bingo was net afgelopen! Dus weer van stoeltjes naar daar en daar en weer terug. De verveling en de drang om naar huis te gaan was echt toegeslagen. 52 uur op een boot zitten is echt echt echt geen pretje, vind het nu al niet leuk meer!

Eindelijk LAND IN ZICHT riep Alfred. Yes daar was Denemarken!!! Maarja eerdat je in de haven ligt..........Om 18:00 uur waren we in de haven. Afscheid genomen van bijna iedereen. Met sommige mensen heb je gewoon echt geen band en ook niet gesproken, dus de behoefte om daar nou uitgebreid mee te zoenen en te zeggen dat het gezellig was, die was er nou niet echt. Anyway.... Door het ruimtegebrek moesten de medepassagiers wederom weer lopen. Wat dus betekende, wij waren eerder buiten dan de mannen. We stonden deze keer helemaal achteraan dus als laatste van de boot. UIteindelijk 1 uur later waren ze buiten. Wij zaten weer bij hetzelfde koffietentje als in het begin en snapte niet waarom alles zo lang moest duren.

Eindelijk daar kwamen de mannen aan. Erik en Digna zouden naar Digna's huis rijden en Rudi, Alfred, Marja, Frank en ik zouden naar Arhus rijden naar de camping. We waren moe, gaar en er helemaal klaar mee, dus naar huis rijden was geen optie. Om 22:00 uur waren we op de camping en het begon al donker te worden. We hadden ook nog niet gegeten, maar dat deden  we later dan toch maar wel even, lekker pasta. Het werd donkerder en donkerder en we moesten zelfs onze lampen aan doen, ach hadden we ze toch niet voor niets meegenomen. Morgen zouden we verder rijden naar huis.

De moeheid was bij iedereen goed te merken, iets minder geduld, alles gaat fout en gaten worden in tenten geslagen :-)
Niet al te laat naar bed, want we zouden om 08:00 uur gaan rijden, richting huis.....Slaap lekker allemaal...