2008 Raid Iceland
4 july tot en met 4 aug 2008 is derde Raid Iceland. Normaal nemen alleen Denen, Noren en of Zweden mee, maar dit keer ook een paar Nederlanders, Duisters, Engelse, Franse en Portugeese. Frank sf en Eveline nemen deel in de roemruchte "07", Rudi gaat in zijn Mehari en Erik en Digna in hun 2cv AZam, Leen in zijn 2cv Charleston en Alfred en Marja in hun Laponie eend. Voordat we met de 07 kunnen vertrekken zullen we de auto wederom moeten verbouwen van een offroad-blubber-eend naar een on/offroad endurance rockbuster duck. De wegen in IJsland zijn veelal van grind. hoewel de wegen in de steden weer perfect geasfalteerd zijn gaan we toch uit van de slechste wegen. Eer dat de 07 weer road ready is, zal er wederom veel moeten gebeuren.

Van: Ferry
naam: Ferry
Kilometers: x Nautical Miles

Temp: 10 graden
Weer: droog en bewolkt (6Bft)

Zondag 6 July

11:00 uur Faroe Island Time.
Eveline en Frank:
Nieuwe locatie voor een leuk feest.
De M/F Norrona is gebouwd in 2003 in Duitsland het schip kostte 93.400.000 euro. Voor dit geld krijg je een 165,74 meter lang schip, 30 meter breed, 6,3 meter diepgang en het weegt 36.000 ton! Als je een feestje geeft zijn er 318 hutten en dan kan je met 1482 vrienden blijven slapen. Voor de hapjes en drankjes hebben we 118 man personeel beschikbaar. Iedereen kan met eigen vervoer komen, er kunnen 800 auto's mee. En voor de muziek kunnen we 130 trailers meenemen. Als we de trossen hebben losgegooid, en zet de koers naar de horizon, varen we 21 knopen (dat komt door middel van 30.000 pk). Waren we al vertrokken, pak dan je helikopter en landt op het achterdek, de koffie staat klaar!

Nu even serieus, ik denk dat wij onze nieuwe woonboot hebben gevonden. Weet alleen niet of het OBR hiermee akkoord gaat, maar dat is een klein detail denk ik

Maar na een nacht op een ietwat hard bedje met een ietwat klein kussentje, zitten we heerlijk uit de wind op het dek van het schip. We werden vanmorgen wakker van het bewegen van het schip, het lijkt net of we thuis slapen. Wel lekker wakker worden, alleen buiten op het dek zien we dat het toch wel hard waait en veel grote golven. Ik (Eef) voel me net Rose uit de film de Titanic. Ik heb al voor op het schip gestaan en King of the World geroepen. Frank en ik zijn nu alleen op zoek naar een auto met ramen, zodat we die scene ook nog kunnen uitvoeren: :-). Verder lijkt het niet echt veel meer op de love boat, geen zwembad op het dek, geen lekkere beachboys, maar ja ach dat nemen we wel voor lief. So en nu een kop koffie en vandaag maar eens rustig het ietwat kleine bootje verkennen.

Leen:goede morgen tuisblijvers ff voorstellen ik ben, leen schwagermann en loop al 60 jaar op deze aardkloot rond en ben nu op weg met een stel ijslandgangers op weg naar dat ijlandje om mij te verbazen over dat natuurgeweld ik ben op weg met char mijn 2cvtje een charleston uit ,86 de mensen waar ik mee optrek zijn supergezellig een sommige selfs zorzaam of ik wel genoeg eet enzo ik zit nu op de boot , die iets groter is dan de mijne ,maar ben ik dan te min zou armand zingen , maar dat terzijde

wat moet ik er verder van zeggen tot op heden gaat alles goe geen problemen met"char" behalve dat zij wat olie lust voor de moeite maar als zij het goe doe krijg ze een nieuw hartje , na de vakantie ik hoop dat een ieder die dit lees begrijp dat ik het super vind met een stel prachtmensen , hoop tot ziens.

Floor en Joost:het blijft altijd mooi om met een aantal eenden acher elkaar aan te rijden. dit roept mooie herinneringen op aan de vele tochten die wij inmiddels al gemaakt hebben.Ook nu weer hebben we een fikse tocht achter de rug en konden we in colonne de 'feestboot' op.
We verkeren in goed gezelschap. Inmiddels al thuis tussen de Rotterdammers, leren we langzamerhand derest van de groep ook wat beter kennen( Denen en Duitsers) De Noren zullen zich later op de Fareor bij ons voegen.
Inmiddels breekt de zon goed door. Joost heeft de kaptein even gecontroleerd en we liggen goed op koers(59-49 N.B./1-27 W.L. 18 knopen, golfhoogte 1.85 We hebben al drie duikboten gezien.
Floor: Met mijn zeebenen is het wel in orde, maar m'n maag is het wat anders.
Toen ik van morgen op de deinende golven wakker werd, was het enigszins mis.
en toen ik later onder de douche ging, kwamen herinneringen boven van na een nzware operatie:
zuster: mevrouw Tempelman, u mag wel even zelf proberen te douchen,als het niet gaat , roept u maar.
de zuster was er niet en......het ging goed.