Citroen 2cv 4x4 Barbour
Citroen 2cv 4x4 Barbour. Misschien wel de enige Citroen 2cv in zijn soort. De beste 4x4 by far zoals Louis Barbour (UK) dat zelf zegt. We kennen verschillende 4x4 varianten, waarvan de Citroen 2cv AZ Sahara wellicht de bekendste is. Ook de Fransman Voisin heeft diverse 4x4's gemaakt en verkocht. Maar deze 4x4, de barbour, is anders dan alle andere die er zijn. Een sterk, oersterk chassis met 4x4 techniek die zelf is ontwikkeld en tot op de dag van vandaag, ook door wordt ontwikkeld. SeriesIV krijgen een nieuw chassis, lichter en sterker, laser gesneden staal en met precisie gelast. Al lang droom ik van een 4x4, en met de komst van de Barbour modellen is dit alleen maar sterker en sterker geworden. En soms moet je de knoop doorhakken, en het gewoon doen. En dat heb ik gedaan. Ik ga een Citroen 2cv 4x4 Barbour bouwen. Niet in 1x zoals de meeste dat hebben gedaan, maar in stappen. Het kost immers genoeg geld. De Citroen 07, de zwart met oranje Citroen 2cv die ook wel de 07 wordt genoemd zal langzaam transformeren naar een Lange afstands Rally Raid Citroen 2cv 4x4. Niet gebouwd voor de 4x4 offraod trails, maar om self supported door de meest afgelegen gebieden te kunnen rijden, rivier kruisingen, blubber en modder maar ook steile bergpassen alleen te kunnen rijden. Dat gaat de 07 worden........een 4x4.
   
Ramboo Boek (2e druk beschikbaar)
Wil je het hele bouw verslag aan iemand cadeau doen, of zelf op je gemak nog eens lezen?
Dat is nu mogelijk. Ramboo Boek is te bestellen via Blurb (online uitgever van boeken) te bestellen
in soft- of hardcover of in PDF bestand. Met extra foto's en informatie.
NU met 250 pagina's met ruim 1000 foto's en een terugblik op 10 jaar rijden met de Barbour!!!
Lees & bestel het boek hier  » » »

Of ga direct naar: https://nl.blurb.com/b/11886879-citroen-2cv6-special-barbour-4x4-nl

 
 
 
 
Pagina 1 Pagina 2 Pagina 3 Pagina 4 Pagina 5 Pagina 6 Pagina 7 Pagina 8
 
  23-02-2014 - Ramboo ....
De afsluiter van vele dagelijkse updates van het bouwen van een 4x4 eend. Project 4x4. Niet meer dagelijks een update, maar zo af en toe een update over de wijzigingen, veranderingen, aanpassingen en avonturen. Zo ben je dagelijks bezig, 91 dagen gewerkt, geklust en gewerkt aan mijn droom. Bijna 800 manuur werk totaal verspreid over 6 dagen en
 Lees hier verder » » »
17-02-2014 - Slotdeel Tunnelvisie deel V....
Stel dat je een tunnel maakt en hij is klaar. Zou Maxima hem dan willen openen? Een weekend lang na kunnen denken hoe ik het verder ging doen, hoe ik het ging bekleden, en hoe ik de rest zou doen. Vanmorgen begonnen met alles uit de auto te halen en de tunneldelen op een kleed in de werkplaats om die te kunnen bekleden. Precies, maar dan ook exact precies genoeg carbon om de tunnel te bekleden. Lees hier verder » » »
 
           
  21-02-2014 - Afstrepen ....
De discussie op internet en dan met name op facebook was losgebarsten over de 1e demper, een Y-stuk. Die icm met een korte RVS uitlaat was geen goed idee. Ok, ok, het was wel een zeer sportief geluidje, stoer en herkenbaar, maar ook op de lange duur irritant en daarom gelijk als eerste het Y-stuk eronder uit gehaald en deze vervangen voor een nieuwe 1e demper die wel dempt. Een prachtige
Lees hier verder » » »
15-02-2014 - Tunnelvisie deel IV....
En weer een nieuw deel, nummer 4! Zo gehoopt dat er geen deel 5 zou komen, maar ik kan jullie vertellen dat er wel degelijk een deel 5 a.s. maandag aankomt. En gezien de ontplofte werkplaats (Sorry AJ), gok ik ook op een deel 6. Immers de 07 die in brokstukken in de werkplaats verspreid staat moet ook nog keurig opgeruimd worden. Dat wordt maandag een druk Lees hier verder » » »
 
           
  20-02-2014 - Street Legal ....
Gisteren de eerste meters gereden en dat op video gezet. Het geluid was/is het gesprek van de dag geworden. De een vind het gaaf, de andere rally waardig maar ik vind het knap irritant. Wel leuk, voor even, maar niet meer dan 100 meter. Alles gecontroleerd en gechecked konden we opweg naar de RDW voor herinslag VIN en controle van de wijzigingen zoals de remmen achter van Trommel  Lees hier verder » » »
14-02-2014 - Tunnelvisie deel III....
Deel 3 alweer? Ja en morgen komt deel vier En dan hoop ik dat er geen deel 5 komt, maar denk dat het wel gaat gebeuren. De plannen voor vandaag was de tunnel ready to fit te maken, en dan de hendels erop en bekleden. Maar helaas. Sommige dingen gaan trager dan gepland. Het lijkt wel een aanbesteding van de overheid met 2 zekerheden. 1) het wordt altijd duurder dan verwacht en 2) het duurt altijd langer Lees hier verder » » »
 
           
  19-02-2014 - Maiden trip ....
Gisteren een hoop gedaan om vandaag de eerste meters te kunnen rijden en misschien we de eerste echte maiden trip. Maar voordat we dat konden doen, eerst nog wat zaken gecontroleerd, aangedraaid, wat benzineslang vervangen met nieuwe slangenklemmen, koppeling afgesteld en dan in de steeg de eerste meters. Het stuur zat nog niet vast en een mooie gelegenheid om recht te rijden, stoppen, Lees hier verder » » »
13-02-2014 - Tunnelvisie deel II....
Niet alleen Tunnelvisie Deel II, maar ook weer een prototype deel III. Gisteren het achterste deel op maat gemaakt, en het middendeel wat er geregeld af moet, op maat gemaakt. 2 van de 3 delen en vandaag zou ik 'even' het voorste deel op maat zagen en dan een plaatje tegen de voetenbak aan. En vervolgens had ik nog heel wat plannen. Maar daar is niets van terecht gekomen. Niet alleen het uitmeten en
Lees hier verder » » »
 
           
  18-02-2014 - A car is born....
Zo ben je gisteren nog aan het vechten en stoeien om de tunnel en de stoelen erin te krijgen en zo is een auto geboren. De tunnel zit, de hendels voor 4x4 in te schakelen zitten ook, en vandaag stond op het programma, zo ver mogelijk komen. Om te beginnen met de binnen bekleding (note to myself: past plakken) en dan de velours vloermatten. Ohwja en die passen niet in verband met de tunnel.
Lees hier verder » » »
12-02-2014 - Een goede buur....
Een goede buur, zegt even tegen je dat er post voor je is. Uit navraag bleek dat de tunnel maandag al bezorgt was. Alleen, bij de buren en niet op de eendenwacht. Nu lopen wij daar een keer of 12 langs maar nooit hebben ze iets gezegd of wij iets gezien. Dan kan je lang wachten op iets wat er al is. Anyway, de doos met de tunnel is er en
Lees hier verder » » »
 
 
 
 

2 C V T R A V E L

         
 
  © Copyright 2014 - 2cvTravel. All Rights Reserved.

ADVERTEREN   Disclaimer  Contact