2003 - 14th International Meeting of 2CV
De 14e internationale citroen 2cv en deriviaten meeting in Vinadio Italie. Een wereldmeeting die niet snel vergeten wordt. Een warme meeting. Zeg maar gerust heet met temp boven de 40 graden. Maar ook een meeting waar een nieuw chassis onder de 07 ging. Gebroken op het veld van de meeting in een klein afwaterings greppeltje. De anti-knikplaten die er in Griekenland in zijn gelast, hebben het tot dan toe gehouden. Een meeting waar we zelfs de krant hebben gehaald. Nieuwe mensen hebben leren kennen en met een in elkaar geknutselde gare eend dwars door Monaco hebben gereden tussen de dure luxe wagens. Vinadio werd net niet Finito!
 
 
 
 
 

 
 
 
Nadat de stoel/bed, deuren en alles weer redelijk op zijn plaats was gemonteerd, zag ik het weer helemaal zitten.. ff afbouwen en dan Monaco!! Hoewel.... de 07 was verkouden en liep niet helemaal lekker... vuil in de tank? kan! ik had hem nog niet gebruikt, kon wezen... ach hij loopt en de rest zal wel loslopen. Na 5 uur moesten we iedere dag stoppen met sleutelen. de poort ging dicht! Vlug de 07 eruit gerold en buiten naast de Engelsen (WM 2005) gezet. Daar een echte kop engelse thee te hebben verorberd moest ik een oplossing verzinnen voor het probleem: Achter remmen. Deze had ik niet meer. Middels een M12 ?? bout draaide een ver##md handige engelse vrouw (!) een bout in de hoofdremcilinder en de oplossing was gevonden. Ff geen achterremmen maar remmen voor deed die geweldig. ook weer klaar. Wat gaat dat toch mooi. Schitterend gewoon.

De volgende dag was een dag van niets doen, spullen opgeruimd en niets doen. In middels had ik me bij de groep die me zo fantastisch geholpen hebben gevoegd (eendmeel) om even een dagje te Relaxen. Toch bleef me één ding niet lekker zitten. Dit keer was het niet de warmte, ook niet dat me stuur losser dan en een euhh... weet ik veel wat zit, maar dat ie afslaat bij berg op. zal wel loslopen toch? niet dus. Nadat we plannen hadden gemaakt tijdens een lekkere echte Italiaanse maaltijd waar ik de sleutelaars op getrakteerd heb enigszins besproken hebben, kon de reis naar huis beginnen. Monaco en via de N, D en RN wegen naar België.

De terugreis .... in het kort
Ik zag het helemaal zitten. de 07 was weer de 07 alles redelijk erop en eraan, welliswaar de benzinetank achter gelaten (erg onhandig ding bij een volle auto) op naar de uitgang. brr rr pfff tt tt tss
vuil in de sproeiers. Op zich snel te verhelpen door vacuüm te zuigen, maar dan moet ie wel willen lopen, en dat deed ie nou net niet. Met veel getier en ge-weet-ik-veel-nog-meer... hebben we de 2e tank gevuld met benzine. Kon wel eens handig zijn ivm de aanzuiging hoogte ofzo. Niet dat het niet druk was bij de pomp in Vinadio, maar we hebben er toch een liter of 15 erin gekregen. Daar kon het niet meer aan liggen. De volgende 5 kilometer hebben we denk ik een uur of 2 over gedaan. Steeds afslaan. vuil. Totdat ik het echt niet meer zag ziiten ... dan maar resoluut te werk gaan. Mijn 20 liter Jerrycan omgebouwd tot tank. gelukkig had ik benzine slang genoeg bij me om direct de Jerrycan aan te sluiten en de de alternatieve tank achter mijn stoel te zetten. één nadeel: Niet meer roken in de auto. (als dat alles is... Prima) hij liep weer... en hoe!! Geweldig. Op naar Monaco... Gehaald
De eenden hadden best last van de warmte, slecht starten (dan maar slingeren) Mobile telefoons die weigerden, startmotoren die vastzaten, bobines die geen zin meer hadden... noem maar op. Via Monaco (en de Tunnel) naar Cannes gereden alwaar we in een naast gelegen dorpje een verfrissende duik in de middellandse zee wel verdiend hadden , genomen.

Wat kan het leven soms heerlijk zijn!!!
 
Vinadio
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5
Foto's
 
 
 

2 C V T R A V E L

         
 
  © Copyright 2014 - 2cvTravel. All Rights Reserved.

ADVERTEREN   Disclaimer  Contact