|
|
Nadat de stoel/bed,
deuren en alles weer redelijk op zijn plaats was
gemonteerd, zag ik het weer helemaal zitten.. ff
afbouwen en dan Monaco!! Hoewel.... de 07 was
verkouden en liep niet helemaal lekker... vuil in de
tank? kan! ik had hem nog niet gebruikt, kon
wezen... ach hij loopt en de rest zal wel loslopen.
Na 5 uur moesten we iedere dag stoppen met
sleutelen. de poort ging dicht! Vlug de 07 eruit
gerold en buiten naast de Engelsen (WM 2005) gezet.
Daar een echte kop engelse thee te hebben verorberd
moest ik een oplossing verzinnen voor het probleem:
Achter remmen. Deze had ik niet meer. Middels een
M12 ?? bout draaide een ver##md handige engelse
vrouw (!) een bout in de hoofdremcilinder en de
oplossing was gevonden. Ff geen achterremmen maar
remmen voor deed die geweldig. ook weer klaar. Wat
gaat dat toch mooi. Schitterend gewoon.
De volgende dag was een dag van niets doen, spullen
opgeruimd en niets doen. In middels had ik me bij de
groep die me zo fantastisch geholpen hebben gevoegd
(eendmeel) om even een dagje te Relaxen. Toch bleef
me één ding niet lekker zitten. Dit keer was het
niet de warmte, ook niet dat me stuur losser dan en
een euhh... weet ik veel wat zit, maar dat ie
afslaat bij berg op. zal wel loslopen toch? niet
dus. Nadat we plannen hadden gemaakt tijdens een
lekkere echte Italiaanse maaltijd waar ik de
sleutelaars op getrakteerd heb enigszins besproken
hebben, kon de reis naar huis beginnen. Monaco en
via de N, D en RN wegen naar België.
De terugreis .... in het kort
Ik zag het helemaal zitten. de 07 was weer de 07
alles redelijk erop en eraan, welliswaar de
benzinetank achter gelaten (erg onhandig ding bij
een volle auto) op naar de uitgang. brr rr pfff tt
tt tss
vuil in de sproeiers. Op zich snel te verhelpen door
vacuüm te zuigen, maar dan moet ie wel willen lopen,
en dat deed ie nou net niet. Met veel getier en
ge-weet-ik-veel-nog-meer... hebben we de 2e tank
gevuld met benzine. Kon wel eens handig zijn ivm de
aanzuiging hoogte ofzo. Niet dat het niet druk was
bij de pomp in Vinadio, maar we hebben er toch een
liter of 15 erin gekregen. Daar kon het niet meer
aan liggen. De volgende 5 kilometer hebben we denk
ik een uur of 2 over gedaan. Steeds afslaan. vuil.
Totdat ik het echt niet meer zag ziiten ... dan maar
resoluut te werk gaan. Mijn 20 liter Jerrycan
omgebouwd tot tank. gelukkig had ik benzine slang
genoeg bij me om direct de Jerrycan aan te sluiten
en de de alternatieve tank achter mijn stoel te
zetten. één nadeel: Niet meer roken in de auto. (als
dat alles is... Prima) hij liep weer... en hoe!!
Geweldig. Op naar Monaco... Gehaald
De eenden hadden best last van de warmte, slecht
starten (dan maar slingeren) Mobile telefoons die
weigerden, startmotoren die vastzaten, bobines die
geen zin meer hadden... noem maar op. Via Monaco (en
de Tunnel) naar Cannes gereden alwaar we in een
naast gelegen dorpje een verfrissende duik in de
middellandse zee wel verdiend hadden , genomen.
Wat kan het leven soms heerlijk zijn!!! |
|
|