2003 - 14th International Meeting of 2CV
De 14e internationale citroen 2cv en deriviaten meeting in Vinadio Italie. Een wereldmeeting die niet snel vergeten wordt. Een warme meeting. Zeg maar gerust heet met temp boven de 40 graden. Maar ook een meeting waar een nieuw chassis onder de 07 ging. Gebroken op het veld van de meeting in een klein afwaterings greppeltje. De anti-knikplaten die er in Griekenland in zijn gelast, hebben het tot dan toe gehouden. Een meeting waar we zelfs de krant hebben gehaald. Nieuwe mensen hebben leren kennen en met een in elkaar geknutselde gare eend dwars door Monaco hebben gereden tussen de dure luxe wagens. Vinadio werd net niet Finito!
 
 
 
 
 

 
 
 
Het opbouwen kon beginnen...
Het is erg fijn om van te voren te weten dat je een chassis eronder gooit van de eerste serie van 300 stuks uit Argentinië. Zo weet je dat de gaten nooit never kloppen en zelf erg crea-bea moet zijn om alles passend te krijgen. Samen met Peter heb ik met veel pijn en moeite de voor- en achteras vast gekregen. En dat in die hitte!! Elke slag met de sleutel gaat dan twee keer zo zwaar. de Liters vocht verdampen voor je ogen, is het geen zweet, is het wel je drinkwater. Gelukkig werden wij goed verzorgt door badmuts www.acadiane.org en Captain Krimson www.fronubulax.nl met vers (redelijk) koud water en broodjes.
De veerpotten waren weer gemonteerd (gaat sneller wanneer je ze in één keer goed monteert ipv verkeerd om) en het chassis mocht weer op eigen wielen staan. het begon er weer op te lijken. De volgende helpers diende zich aan.. Rudi en Patric van Het Eendeei www.eendeei.nl de bak en de motor konden op zijn plek gemonteerd worden. alhoewel.. als het paste. De gaten voor de motor waren zo raar geboord, dat we nieuwe gaten moesten boren. Nu alleen nog een boormachine. Bij navraag in de garage van de meeting bleek dat ze te weinig Ampères hadden om te kunnen boren. Dan maar boortollen bemachtigen. De volgende dag konden we een tol lenen van een Zweed oid. Geweldig, iedereen had wel iest wat ons kon helpen. De één maakte muziek, de ander had gereedschap, weer een ander wat brood, en zo al met al konden we relatief eenvoudig doch alternatief een chassiswissel in die verzengende hitte uitvoeren. Het publiek bleef kijken en foto's maken...
Badmuts kwam met een geweldig idee Quote verslag badmuts

"Meesleutelen zag ik niet zitten, te heet, geen overall, te weinig vertrouwen in eigen kunnen, maar toen Frank verzuchtte "als ik een euro kreeg voor elke foto die gemaakt wordt kwam ik uit de kosten" kreeg ik een idee. Even naar Dave dus en een doos opgehaald, gleuf erbovenin en tekst "please sponsor 1 euro for every picture" erop. Niet slim om een doos te nemen met halfopen bodem, zo bleek, maar niks wat niet met wat ducktape kan worden opgelost. Het gaf een wat matig succes, maar toen kreeg ik een ander idee: Geert Meuffels, beter bekend als Captain Krimson of Starship Frunobulax, had een CD gemaakt en stond die even verderop te verkopen. Ik heb 'm aan z'n jas getrokken, hij dus met z'n gitaartje en ik met m'n accordeon een beetje de straatmuzikant uithangen en ondertussen een beetje met die doos rond. Op die manier in een paar kwartier nog enkele tientallen euro's overgehouden ter sponsoring van Frank z'n project, en nog gehad ook terwijl er naast ons keihard werd gesleuteld.

Het opbouwen ging verder, elke keer weer kwamen we voor verrassingen te staan. Niets paste, en overal moesten we gaten boren andere bouten zien te vinden of gewoon met Tie-Raps en Duck-Tape het zooitje bij elkaar houden. Maakt niet uit hoe. Ik moest en zal thuis komen!!!! met de 07 !!

na een bezoekje te hebben gebracht bij de EHBO samen met Jolieke omdat ik een vuilte in mijn oog had gekregen wat we er zelf niet uit kregen poogde ik weer verder te gaan. Helaas was het vuiltje er nog steeds niet uit, nog maar eens langs de EHBO. na een paar zeer irritante oogdruppels en een Captain One Eye lap voor mijn oog op weg naar het ziekenhuis van Vinadio (wat overigens onvindbaar was). Een aardige italiaan heet ons de weg gewezen en aldaar werd ik doorverwezen naar de Pharmacia voor diezelfde irritante oogdruppels. Irritant of niet, het werkte wel!

Nog één dag te gaan in het Fort met het opbouwen van de 07. Martijn van Well kwam langs en stroopte zijn schone mouwen op om mee te helpen. Gelukkig had Martijn (heel toevallig) ook een accuboormachine meegenomen. immers je weet maar nooit zullen we maar zeggen. Nadat de nodige gaten zijn geboord voor de handrem en de stoelen op Frame (Kuipstoelen) begon de 07 weer de 07 te worden op een nieuw Chassis.
Ineens ging het wonderbaarlijk snel, maar af en toe zat ik er best ff doorheen. Wat een werk... Wat een hitte.... Wat een Ellende....
Een ellende omdat niets paste, zoals de benzinetank. gelukkig (dacht ik) heb ik een 2e tank ingebouwd. Die komt nu wel héél erg goed van pas. Weet je wat? de voorbumper die we niet kunnen monteren neem ik zo wel mee, en die tank? euh... laat maar, ik heb nog een 2e tank, gerbruiken we die toch? en zo bleven we maar bezig met wat wel en wat niet paste. Functioneel of niet, we beleven proberen en proberen en voor de dingen die niet gingen, maakten we (leuke) oplossingen.
 
Vinadio
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5
Foto's
 
 
 

2 C V T R A V E L

         
 
  © Copyright 2014 - 2cvTravel. All Rights Reserved.

ADVERTEREN   Disclaimer  Contact