|
|
Het opbouwen kon
beginnen...
Het is erg fijn om van te voren te weten dat je een
chassis eronder gooit van de eerste serie van 300
stuks uit Argentinië. Zo weet je dat de gaten nooit
never kloppen en zelf erg crea-bea moet zijn om
alles passend te krijgen. Samen met Peter heb ik met
veel pijn en moeite de voor- en achteras vast
gekregen. En dat in die hitte!! Elke slag met de
sleutel gaat dan twee keer zo zwaar. de Liters vocht
verdampen voor je ogen, is het geen zweet, is het
wel je drinkwater. Gelukkig werden wij goed verzorgt
door badmuts www.acadiane.org en Captain Krimson
www.fronubulax.nl met vers (redelijk) koud water en
broodjes.
De veerpotten waren weer gemonteerd (gaat sneller
wanneer je ze in één keer goed monteert ipv verkeerd
om) en het chassis mocht weer op eigen wielen staan.
het begon er weer op te lijken. De volgende helpers
diende zich aan.. Rudi en Patric van Het Eendeei
www.eendeei.nl de bak en de motor konden op zijn
plek gemonteerd worden. alhoewel.. als het paste. De
gaten voor de motor waren zo raar geboord, dat we
nieuwe gaten moesten boren. Nu alleen nog een
boormachine. Bij navraag in de garage van de meeting
bleek dat ze te weinig Ampères hadden om te kunnen
boren. Dan maar boortollen bemachtigen. De volgende
dag konden we een tol lenen van een Zweed oid.
Geweldig, iedereen had wel iest wat ons kon helpen.
De één maakte muziek, de ander had gereedschap, weer
een ander wat brood, en zo al met al konden we
relatief eenvoudig doch alternatief een
chassiswissel in die verzengende hitte uitvoeren.
Het publiek bleef kijken en foto's maken...
Badmuts kwam met een geweldig idee Quote verslag
badmuts
"Meesleutelen zag ik niet zitten, te heet, geen
overall, te weinig vertrouwen in eigen kunnen, maar
toen Frank verzuchtte "als ik een euro kreeg voor
elke foto die gemaakt wordt kwam ik uit de kosten"
kreeg ik een idee. Even naar Dave dus en een doos
opgehaald, gleuf erbovenin en tekst "please sponsor
1 euro for every picture" erop. Niet slim om een
doos te nemen met halfopen bodem, zo bleek, maar
niks wat niet met wat ducktape kan worden opgelost.
Het gaf een wat matig succes, maar toen kreeg ik een
ander idee: Geert Meuffels, beter bekend als Captain
Krimson of Starship Frunobulax, had een CD gemaakt
en stond die even verderop te verkopen. Ik heb 'm
aan z'n jas getrokken, hij dus met z'n gitaartje en
ik met m'n accordeon een beetje de straatmuzikant
uithangen en ondertussen een beetje met die doos
rond. Op die manier in een paar kwartier nog enkele
tientallen euro's overgehouden ter sponsoring van
Frank z'n project, en nog gehad ook terwijl er naast
ons keihard werd gesleuteld.
Het opbouwen ging verder, elke keer weer kwamen we
voor verrassingen te staan. Niets paste, en overal
moesten we gaten boren andere bouten zien te vinden
of gewoon met Tie-Raps en Duck-Tape het zooitje bij
elkaar houden. Maakt niet uit hoe. Ik moest en zal
thuis komen!!!! met de 07 !!
na een bezoekje te hebben gebracht bij de EHBO samen
met Jolieke omdat ik een vuilte in mijn oog had
gekregen wat we er zelf niet uit kregen poogde ik
weer verder te gaan. Helaas was het vuiltje er nog
steeds niet uit, nog maar eens langs de EHBO. na een
paar zeer irritante oogdruppels en een Captain One
Eye lap voor mijn oog op weg naar het ziekenhuis van
Vinadio (wat overigens onvindbaar was). Een aardige
italiaan heet ons de weg gewezen en aldaar werd ik
doorverwezen naar de Pharmacia voor diezelfde
irritante oogdruppels. Irritant of niet, het werkte
wel!
Nog één dag te gaan in het Fort met het opbouwen van
de 07. Martijn van Well kwam langs en stroopte zijn
schone mouwen op om mee te helpen. Gelukkig had
Martijn (heel toevallig) ook een accuboormachine
meegenomen. immers je weet maar nooit zullen we maar
zeggen. Nadat de nodige gaten zijn geboord voor de
handrem en de stoelen op Frame (Kuipstoelen) begon
de 07 weer de 07 te worden op een nieuw Chassis.
Ineens ging het wonderbaarlijk snel, maar af en toe
zat ik er best ff doorheen. Wat een werk... Wat een
hitte.... Wat een Ellende....
Een ellende omdat niets paste, zoals de benzinetank.
gelukkig (dacht ik) heb ik een 2e tank ingebouwd.
Die komt nu wel héél erg goed van pas. Weet je wat?
de voorbumper die we niet kunnen monteren neem ik zo
wel mee, en die tank? euh... laat maar, ik heb nog
een 2e tank, gerbruiken we die toch? en zo bleven we
maar bezig met wat wel en wat niet paste.
Functioneel of niet, we beleven proberen en proberen
en voor de dingen die niet gingen, maakten we
(leuke) oplossingen. |
|
|