2003 - 14th International Meeting of 2CV
De 14e internationale citroen 2cv en deriviaten meeting in Vinadio Italie. Een wereldmeeting die niet snel vergeten wordt. Een warme meeting. Zeg maar gerust heet met temp boven de 40 graden. Maar ook een meeting waar een nieuw chassis onder de 07 ging. Gebroken op het veld van de meeting in een klein afwaterings greppeltje. De anti-knikplaten die er in Griekenland in zijn gelast, hebben het tot dan toe gehouden. Een meeting waar we zelfs de krant hebben gehaald. Nieuwe mensen hebben leren kennen en met een in elkaar geknutselde gare eend dwars door Monaco hebben gereden tussen de dure luxe wagens. Vinadio werd net niet Finito!
 
 
 
 
 

 
 

 

Na een lange rit kwamen we de volgende dag (nacht) aan in Vinadio, via wegen die afgesloten waren waar wegwerkzaamheden (naar het schijnt) werden uitgevoerd. STOP .. hmm de politie.. wat nu wéér. Blijkt dat we pal voor de ingang staan van de meeting. Eerst allemaal lastige vragen. Tot op heden geen idee wat ze allemaal vroegen, in ieder geval hadden ze het over schijnwerpers, dat dat niet mocht ofzo in Italië. Ik ben Hollander en badgast in italië. Ineens zag ik dat we er al waren. "hee meeting thanks and Ciaowww. Na ons te hebben ingeschreven en de flesjes bronwater in ontvangst te hebben genomen maar een plek zoeken. jeetje wat is het al druk op Zondag zeg. In het donker met wat extra verlichting wat in Italië niet mag een leuke plek gevonden. Wat kan het leven fijn zijn. Allemaal eendjes.. zon.. kan niet beter. De volgende dag maar wat gaan verkennen, en zoals het hoort op een meeting, doen we dat met de 07. (of heet dat luiheid) achteraf best een groot terrein en blij dat ik het in die hitte niet allemaal te voet hoef te doen. Wat een mensen, wat een auto's, wat een zooitje, wat een meeting. Geweldig!!

Op één van mijn rondes kwam ik wat Eiers tegen, laat ik die eens volgen naar het nieuwe terrein wat net is opengesteld (lees, gekaapt). Na een beproeving van keien en rotsen kwam ik in een zeer groot, maar ook nog zeer leeg weiland terecht. Hmm fout gereden! Rij ik dwars door het weiland op weg naar de resterende Eiers op die ook een warm welkom te geven ineens: SSTTOOPP (Stop). te láát. boem vast! @#$*& ach tis maar een klein afwateringskanaaltje, te klein om greppel te heten. het zal wel meevallen. 6 man ff de voorkant opgetild en viola.. ik was weer uit de greppel. Doorgereden naar de eiers en daar even de drukte afgewacht bij Hans Tacq met een heerlijk koud biertje. Totdat ik weer naar de tent reed. hmm niet goed, trekt erg naar, ja waar naar toe eigenlijk. niet goed. Herinneringen van Griekenland kwamen naar boven. De volgende dag geen aandacht aan geschonken totdat ik eens naar mijn voorwielen keek. Die staat wel héél erg fout. Na hier en daar te hebben geïnformeerd wat het kon zijn, naar de garage gereden bij de Flee Market. De conclusie werd al snel duidelijk. Geknikt!! (op 2 punten) plus een kromme draagarm en weet ik veel wat nog meer krom was. Op dat moment lag ik ook even krom, niet van het lachen, maar van de ellende!! Nee toch, niet nu, in deze hitte. ja toch.. dus wel... Conclusie: CHASSISWISSEL !!!

Sascky van de 2cv4 & 6 club alsmede Wendy van eendmeel waren aanwezig en snel werd een plan bedacht. Toevallig had ik Peter van
"In m'n eendje" http://www.inmneendje.nl/ gezien met 2 chassis op zijn auto. Vlug heb ik een chassis van zijn wagen geplukt en Wendy trommelde haar mede reisgenoten bij één in overall. Her en der kwamen gereedschap kisten te voorschijn en de klus kon beginnen.
*zucht* waar begin je... Op dat moment zag ik het nog wel zitten, op een WM moet een chass wissel toch geen probleem zijn? Alles is toch aanwezig? Vol goede moet zijn we maar ergens gestart. Eerst maar de auto leegruimen. (wat neem je toch een hoop zooi mee op vakantie).
Arnold en Wendy van Eendmeel http://www.cats-citroen.net/eendmeel/index.html vergezeld door Jolieke en Remco was het leegruimen snel gebeurd. De mensen kwamen kijken en stonden soms met verbazing te kijken wat die Hollanders aan het doen waren. Het demonteren ging redelijk vlot, motor (AM2) eruit, bak eruit, alle losse delen eruit, en al snel was de 07 niet meer dan een koets op een chassis op wielen. Probleem 1: de koets zat een beetje vast gelast aan het chassis. Middels hakken met een beitel kregen we met wat geweld de koets los van het chassis. Nadat we de koets eraf getild hadden begonnen de mensen (het Publiek) te klappen. op zich wel grappig. Op dat moment kon je goed zien wat er allemaal aan de hand was. Niet veel soeps meer. beetje rot, niet meer dan dat (lees verrot). De traversenbouten gingen wonder boven wonder in 1x los zodat het oude chassis alleen nog de veerpotten had. Na wat geklooi en gekloot diende zich een Fransman aan die wist hoe de veerpotten (redelijk) makkelijk los kon krijgen. Met behulp van sleutel 46 van een lopende engelse vraagbaak is het wonderbaarlijk gelukt.
 
Vinadio
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5
Foto's
 
 
 

2 C V T R A V E L

         
 
  © Copyright 2014 - 2cvTravel. All Rights Reserved.

ADVERTEREN   Disclaimer  Contact