31th 2cv GB meeting St. Yves.
Bank Holiday is de laatste vakantie (lang weekend) voor kerst. Als je dan in Engeland bent, weet je dat ook ondmiddelijkl. Alle wegen zijn overvol en alle britten zoeken hun weg naar hun bestemming voor dit laatste lange weekend tot kerst.

Wat is bank Holiday? van Wikipedia
A bank holiday is a public holiday in both the United Kingdom and Ireland. There is some automatic right to time off on these days, although the majority of the population not employed in essential services (e.g. utilities, fire, ambulance, police, health-care workers, London Underground) receive them as holidays; those employed in essential services usually receive extra pay for working on these days. Bank holidays are often assumed to be so called because they are days upon which banks are shut, but this is not in fact the case. Some of the assumed bank holidays are days on which the banks are shut but are not, in fact, a bank holiday (e.g. Good Friday and Christmas Day). Legislation does not allow certain payments to be deferred to the working day. http://en.wikipedia.org/wiki/Bank_holiday
Een Engelse nationale moet je eens meegemaakt hebben. Dus konden we er dit keer niet omheen om mee te gaan met de rest. De boot was geboekt, de dagen waren vrij en de auto was gepakt en klaar om te gaan. We hadden dit keer de boot bij Duinkerken geboekt via Maersk Lines (De Maersk Dover). De tijden van afvaart zijn ideaal, doch vroeg op de dag. Daarom hadden we besloten om de avond ervoor weg te gaan en bij Duinkerken zelf op de municipal te gaan staan. Een stadcamping die het aanraden waard is. Een grote camping met perfecte WC's een gezellige bar cafe anex bakker en winkel waar je 's ochtends uitstekend kunt ontbijten met verse croisaints en chocolade broodjes met natuurlijk de nodige verse koffie tegen zeer schappelijke prijzen. Nadat we van dit vorstelijke ontbijt waren bekomen konden we opweg naar de ferry. Het waaide wel hard, maar de zee was rustig en de ferry kwam al snel aan. Aan boord genoten we van het uitzicht de minder verse iewat dure koffie en voordat we ons gingen vervelen doemde Engeland al op met de bekende White cliff's of Dover.

Eenmaal op de weg en dat we elkaar weer gevonden hadden was het alsmaar rechtdoor op de A282. Hoe verder we reden hoe drukker het werd. Bij de Queen Elizabeth II Brige en de Canterbury Way (tunnel) ging het tergend langzaam. Dan weet je zeker dat het bank Holiday is en iedereen op de snelweg zit. Maar Engeland zou Engeland niet zijn, als je geen mooie, snelle rare dure exotische wagens tegen zou komen. Maar geen andere 2cv's... helaas. na een paar uur file kwamen we bij St Yves aan. hier zagen we Eenden vanuit alle hoeken aan komen rijden en was het zoeken naar het meeting terrein een makkie. Volg de rest !

De meeting was geheel in Country stijl. De inschrijving was de The Alamo (een party tent omgebouwd tot een oud Sherif achtig kantoor). We vonden een goeie plek nabij kennisen en konden beginnen met het kamp. geoefend als we waren, stond alles binnen 10 minuten. Toen de rest ook eens een keer klaar was, konden we beginnen met een rondje over dit imense terrein van 3 grote velden. kort gezegd; het was erg erg druk! Die avond hebben we ons kostelijk vermaakt in de barn of schuur van de boederij waar de meeting gehouden werd. Deze schuur was geheel omgetoverd tot een bar met veel ruimte en zitjes waar je onder het genot van een Ale of een Pint (ze hadden alle bieren ruim op voorraad) met vrienden en bekenden konden bijpraten.

De volgende dag bracht ons een culturele ervaring. met de Auto naar een P+R en vandaar uit met een dubbeldekker naar het oude centrum van Cambrige. Een prachtige stad met helaas veels te veel toeristen die allemaal een Cambridge University hooded sweater kopen (yeb... wij waren ook zulke toersiten). Cambrige is echt het bezoeken waard. ben je ooit in de buurt, zet je eend ergens op een Park and Ride en ga met de bus naar de stad. Hoe ze dit geregeld hebben in de UK is subliem. Een paar uur is eigenlijk te weinig om alles te zien. helaas zijn de mooiste en bekenste plekjes in Cambridge, betaalde plaatsen achter hoge oude muren. Maar ook zonder die zogenaamde hot-spots kan je veel zien in deze oude studenten stad. De mooie kleine winkeltjes waar je vreselijke meuk kan kopen tot exclusieve winkels waar je liever niet naar binnen gaat. Cambridge heeft het allemaal. Na uren te hebben gewandeld en gewinkeld keren we terug naar de bushalte waar de Dubbeldekker ons weer keurig naar de P+R bracht.

De volgende dag begon met een oer Engels ontbijt. Toast, Ei, bacon (niet van die dunne hollande zooi) tomaten en worstjes. Beter kan je een dag niet bedenken. En... de zon scheen! Eerder was het oer Engels Honde weer. Maar met winter kleding kon je het goed uithouden bij het kampvuur. na het ontbijt pakte we onze spullen, namen afscheid van onze vrienden en veels te vroeg richting de =ferry terug. 2 uur eerder bij de ferry aangekomen, konden we direct de boot oprijden en voor we het doorhadden waren we al opweg naar Frankrijk. Eindstation Duinkerken.

Bij de kust van Frankrijk voelde we de warmte van het land en scheen de zon al vollop. Eenmaal aan het rijden opweg naar huis deden we het eene kleding stuk naar de andere uit. wat een weer, wat een mooi weer was het hier.. 2 uur eerder op de boot is 2 uur eerder thuis komen, is 2 uur langer nagenieten van deze geweldige National. Cheers !!!