25e internationale CCR Meeting Rozenburg - De Punt.
De weersberichten hield menig citroenrijder dezer dagen in gaten. Helaas zijn de vooruitzichten niet zo goed als we hoopten, maar dat geeft bij deze meeting ook niet. Er staat altijd wind, en er valt geregelt wat uit de hemel op ons neer. Zo ook deze meeting. Zware wind(stoten) met zeer donkere luchten waaruit veel regen viel. Behalve de zaterdag. Dat was de dag van mooi weer. Een korte impressie van voor vele de laatste meeting van het seizoen. (2cvTravel heeft er nog 1 te gaan, namelijk de 24h/u van Spa Francorchamps.)
 
 
 
 
  Vrijdag de dag waarop de meeste meetings bij ons de vertrekdag is, pakte we zoals gewoonlijk onze spullen in, alleen deze keer niet minimalistisch, maar juist het tegen over gestelde. De grote tent, de riante tuinstoelen, extra matjes etc.
De gehele hoop op elkaar gestapeld besloten we om met de AZU te gaan. tis immers niet ver, er zat benzine in en hoe nemen we anders al die zooi mee. Op Wereldreis neem je nog niet eens een kwart mee van wat we nu mee hebben.
Lekker na de spits weg tegen de stroom in. Het waait al behoorlijk en er hangen donkere wolken in de lucht. dit voorspelt niet veel goeds. Plankgas tussen de 65 en de 95 tokkelden we naar Rozenburg net even ten westen van Rotterdam midden in de havens. Voorbij Rozenburg ligt een landtong, de punt. En daar net na de maaslanskeering is een stukje gras waar de meeting gehouden wordt. Eveline reed het laatste stukje in de AZU en nam de nieuwe verkeersdrempels bij de keering zoals het hoort. menig ander wisten niet af van het bestaan van deze asfaltbergen op de weg en knalden er dan ooks soms overheen met dik 80 per uur. ach ja blijft een eend (of deriviaat).

Aangekomen op het terrein waar het net weer wat begon te regenen, eerst even hallo zeggen. Daarna was het de tent opzetten. (na goed gekeken te hebben stonden tussen alle HY's, Caravan's, Besteleenden welgeteld 4 tenten waarvan 1 de feesttent was.) Het waaide al behoorlijk stevig, zeg maar gerust, hard! Waarschijnlijk door het weer was het nog rustig, maar de bezoekers kwamen langzaam aan binnen druppelen (net als de regen). De frituur ging aan, en de drank werd geschonken. kortom: de meeting was begonnen. Die avond begon het lekker stevig de woeien, maar binnen in de feestent zat iedereen lekker droog en re-de-lijk warm. Het avond programma voor deze avond was: Berlingo tillen.
Een bezoekster wilde naar huis gaan, maar miste de uitgang en belande met beide voorwielen in de greppel. Muurvast. We hebben nog gepoogd in het donker de berlingo eruit te trekken, duwen, slepen, maar er zat geen beweging in.
De dame werd naar huis gebracht en wij zouden morgen bij dag kijken hoe we de Berling uit de grepel gingen halen.
Eerder die dag was de carterpan van de voorzitter gescheurd. Dit gebeurde in den beginnen bij het keren met aanhanger op de toegangsweg. Vrijdag de 26e.. 2x 13!!! De berling bleef liggen waar die lag en wij gingen weer verder waarmeer we bezig waren. Eten Drinken Roken en pratenn. Totdat we ons warme bedje op gingen zoeken in onze tent.
Zaterdag
De nacht was heerlijk. lekker wat uurtjes kunnen pakken en met een verse kop koffie op bed begon de dag al goed. Het weer was ook goed. De zon scheen, het was droog en het leek echt een mooie dag te worden. Dat werd het dus ook. een stralende dag met veel zon, geen regen en een redelijke temp van een graag of 12. Aangekleed en ontbijt gepakt in de feesstent. Ook ideaal van deze meeting. Meeting incl ontbijt en dat voor 10 Euro. Bijna schandalig goedkoop. Tim kwam ook even buurten. Maar Alfred ging op jacht naar een nieuwe Carterpan voor de Xantia.
WIj (mama Nuis, Eveline, Tim, Frank en Marja) gingen naar de Furiade in Maasluis. Even met het pontje naar de overkant en daar een rondje lopen. De Furiade, wat is dat nu eigenlijk? een markt met zooi, kramen van de politieke partijen, allemaal boten in de havens, eten en drinken met veel fertier en een kermis. Een kleine eendaags WereldhavenDagen evenement in Maassluis. Na een aantal uurtjes te hebben rondgelopen gingen we weer terug met het pontje naar de auto's en terug naar het meeting terrein. Vanavond eten we "Wilfried Soupe". een bekend gerrecht uit Iceland die we van Wilfried uit Duitsland hebben geleerd. Erg lekker, erg voedsaam en erg simpel om te maken. Deze smaakte dan ook weer als vanouds lekker naar meer. De avond begon in te vallen maar ook weer de wind en regendruppels kwamen eraan.
De zaterdag avond is "De Avond" van de grote loterij. Vele prijzen gaan hier een nieuwe eigenaar vinden. Dit is altijd het hoogte punt van de meeting. de tent is voller dan vol en de sfeer is dan opperbest. Iedereen wil wat winnen en vaak lukt dat ook. De een meer dan de andere, maar het is en blijft een zeer gezellig gebeuren.
Na de loterij is het weer als daarvoor. lekker eten uit de frituur, drinken praten en ach, het leven is zo goed. Wat heb je nog meer nodig? (een kachel misschien). Een warme slaapzak bied dan uitkomst. Maar wat zal de nacht gaan brengen? De voorruitzichten zijn storm en regen. Alfred en marja hadden eerder op de avond hun tent opgeruimd en plaats gemaakt in de Evasion. Wij kropen lekker onder de wol.

Zondag.
Het was inderdaad een onstuimige nacht geworden. Al heb ik daar zelf weinig van gemerkt. Eveline is er zelfs een paar keer uit geweest om de tent vast te zetten. Sommige die in de HY sliepen aan de waterkant hebben de HY verplaatst of geen oog dicht gedaan en andere hebben als een roos geslapen (waaronder ikzelf). Met koffie wakker worden is een luxe en helemaal op een meeting. Zoals gisterochtend was nu ook weer het ontbijt uitgestald op de tafel en kon je pakken naar hartelust. geweldig. Na een paar bakken koffie hebben we de tent ingepakt. vele vertrokken alweer vroeg naar huis. Na 1 kop thee volgende wij dat voorbeeld. De volle AZU moest werken tegen de wind. Na een klein half uurtje waren we weer thuis, en nog een hele dag om heerlijk binnen te blijven en te genieten van een warm houtvuurtje.

Frank sf & Eveline
   
 
 
     
   
     
 
 

2 C V T R A V E L

         
 
  © Copyright 2014 - 2cvTravel. All Rights Reserved.

ADVERTEREN   Disclaimer  Contact